woensdag 4 juli 2012

Touren

De Tour de France rijdt al weer een aantal dagen en zoals gewoonlijk wordt er gevallen bij het leven. Hoe mooi de Tour ook is, bij dat soort narigheden hou ik altijd even mijn hart vast.
Vanmorgen heb ik na het boodschappen halen mijn eigen Tour gereden, Naar de duinen, Mariendal, Donkere Duinen (ons plaatselijke "bos " ) en via de kringloopwinkel weer terug. Het is zo benauwd dat zo'n ritje zalig is. Ik ontdekte meerdere plekken waar de orchissen volop bloeien. Ook probeerde ik weer eens op de onverharde paden van de Donkere Duinen te rijden en dat ging prima, terwijl het bij de vorige scoot echt niet mogelijk bleek.
Bij de kringloop scoorde ik weer allerlei hoesjes voor sierkussens die daar maar 30 cent kosten. Daar naai je ze zelf niet voor. Ik heb al knappe hoesjes om mijn bankkussens, maar nu kan ik zonder problemen, wisselen en wassen.
De kermis die vrijdagmiddag van start gaat, is al in vergaande staat van opbouw, met de nodige ergernissen erbij, want die lui blokkeren allerlei wegen en straten en stegen,zodat ik rare routes moet volgen om bij mijn eigen garage te komen. Als de wind in het westen zit, ben ik blij, want dan waait het geluid van mij weg, in tegenstelling tot oostenwind. Een kermis midden in de stad, terwijl er een prachtig ruim werfterrein voor kan dienen, waar de bevolking veel minder last van heeft en dat zelfs  ruim is voorzien van parkeerruimte. De kroegen hier in het centrum houden het ws tegen omdat ze een goede omzet draaien tijdens die tien dagen.
En ik hou helemaal niet van dat klatergoud wereldje......

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop op goede wind. Want dat is een herrie.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook ik vind kermis een gruwel! Elk jaar zien we met angst en beven de vraag tegemoet wanneer we naar de grote kermis gaan die hier altijd in de zomer is. Gelukkig kan ik dat volledig afschuiven op schatje (want te veel prikkels voor mij) maar die heeft er ook een hekel aan.
    Wat fijn dat je scoot zich zo goed houdt ook op onverharde paden, dat is een blijvertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt me ook niks een kermis voor mijn deur. Gelukkig is het maar een paar dagen natuurlijk en dan heb je weer rust! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen