maandag 2 juli 2012

Plopperdeplop


va het www
van het www
Met een moe lijf liep ik tegen wat probleempjes aan; met een duf hoofd deed  ik een verkeerde bestelling op internet, die niet meer terug te draaien viel, dus moet ik wachten op het pakje om het te weigeren.  En vrijdag begon mijn gootsteen moeilijk te doen. Alle geplop en heet water met soda hielp geen mieter, ook flessen ontstopper erin  niet, zodat er niets anders opzat om een professioneel ontstoppert te bellen. Die is vanmiddag geweest en ontdekte een probleem in de bijkeuken waar ooit een afwasmachine was opgesteld en  ook weer afgedankt, waarna de ongebruikte afvoer afgestopt was. Daar bleek een berg oude fosfaten en kalk in te zitten waarvan een brok was losgeschoten tot in de nog gebruikte afvoerpijp.  Tja, das van voor mijn tijd en niet aardig dat je alsnog de gevolgen ervan krijgt.
Gelukkig doet alles het weer, alleen het pakje kan nog komen, dan is dat ook weer opgelost.
Nog moe in het lijf, maar het begint weer een beetje minder moe in mijn hoofd te worden.
Een lange rit door Den Helders dreven gisteren heeft daar aan meegeholpen vooral toen ik volop bloeiende vlasleeuwenbekjes tegenkwam onderweg......;-0.

4 opmerkingen:

  1. Ellende is dat he, met die verstopte gootstenen/doucheputjes etc. Ik had het vaak in mijn oude huis. Dat stamde uit 1930 en had ook nog eens leidingen van lood. Maar fijn dat het weer verholpen is en van Vlasleeuwenbekjes word je inderdaad vrolijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En meteen je achtergrond aangepast. Mooi. Nu het pakje nog ...... ;o(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier vandaag ook het bad met ontstopper ontstopt (althans dat hoop ik) vorige week ook al met soda en heet water geprobeerd maar dat hielp niet. Woon ook in de kop van Noord Holland...misschien ligt het daar aan;-) Groetjes Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoiets gebeurt vaak,als je het eigenlijk rustig aan wilt doen. Maar gelukkig is het verholpen. Groeten IZerina

    BeantwoordenVerwijderen