zaterdag 7 juli 2012

Koopje

Vanmorgen lekker koel buiten en tijd voor een marktbezoek. Er staat altijd een groentenkraam die schoongemaakte ananas verkoopt naast veel ander fruit en ook behoorlijk goedkoop is. Vandaag zag ik een aanbieding daar+ twee ananassen en 2 grote  dozen aardbeien samen voor 5 euro. Das goedkoop, maar wel veel voor een alleenstaande. Toevallig zag ik een vrouw die ik ken en die ook alleen woont, we keken beiden naar de ananassen en toen naar elkaar en al snel was de deal gemaakt om de aanbieding samen te delen. Heerlijk!
Ook lekkere geiten en schapenkaas gekocht en kaasbroodjes voor bij de tv, wat een smakelijke boodschapjes weer!
Het koelere weer doet me goed, ik voel langzaam wat fut terugkeren in het lijf. 
In huis staan kleine vaasjes met eigen teelt bloemetjes, het ziet er zo lief uit.
In Nagedachtenis aan Gerrit Komrij;

van het www


Alles blijft

Daar stond een muur die ik heb aangeraakt.
De muur werd afgebroken. Van het puin
werd verderop een fundament gemaakt.
Ik plantte een fruitboom in mijn oude tuin.
Die werd geasfalteerd. Vijf meter diep
Houdt zich een wortelstronk nog grommend koest.
Vijf eeuwen lang desnoods. De Spaanse griep
Landt ooit op Mars omdat ik heb gehoest.
Er was een vriend aan wie ik heb geschreven,
Een rots waar ik mijn naam in heb gekerfd.
Je bent een deel van alles bij je leven
En alles blijft bestaan wanneer je sterft.

Uit: Alle gedichten tot gisteren (1999)

6 opmerkingen:

  1. Wat heb je een prachtig gedicht van Gerrit Komrij gekozen.
    Fijn weekend gewenst met bloemen, verse groenten en fruit, mooie sport-tv en terugkerende puf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handig als je het zo met iemand anders kunt regelen, twee mensen blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig. Ananas en aardbeien. Slim geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Te jong om te sterven, wat zal ik zijn commentaar op de wereld missen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch, als je elkaar zo kunt helpen. Eet smakelijk ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zouden mensen vaker moeten doen,samen een aanbieding delen. Geniet van je lekkers. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen