zaterdag 21 juli 2012

Consuminderen

Met een tablet..... dat lijkt in tegenspraak, maar toch is het zo. Kijk het tablet zelf heb ik uitgezocht op betrouwbaarheid en mogelijkheden en toen de goedkoopste aanbieder erbij gezocht. Dat scheelt al vele tientjes. Maar dan, naast een eventueel abonnement,  er moet een hoes bij, een leesstandaard, een dock om op te laden c.q. uit te wisselen van gegevens met de pc, een koptelefoon en evt. een simkaart. Ja, ja, als je dat allemaal volgens de normale weg doet, ben je nog een fortuintje kwijt. Ten eerste, een abonnement hoef ik (voorlopig) niet te hebben, thuis kan ik via wifi op mijn netwerk meeliften zonder extra kosten. Bellen doe ik voorlopig niet, dus een oude simkaart erin gefröbeld, zodat het wel functioneren kan als het moet. Stel dat ik ergens ga verblijven zonder wifi en ook niet apart een telefoon wil meenemen, dan kan ik altijd een kortlopende kaart kopen. Maar in bv ziekenhuizen en hotels zijn er altijd gratis wifi plekken, dus die noodzaak is er waarschijnlijk nooit voor mij.
Een hoes; kopen is duur, al snel 10 tot 50 euro.  Ik had nog een paar oude tasjes/etui's liggen die van het goede formaat waren en kocht vanmorgen een kek rood tasje voor 1 euro dat ook precies het doel dient. Een bubbelplastic enveloppe erin voor extra bescherming en ik kan het tablet + noodzakelijke aanhang zo meenemen. Een dock kocht ik bij Xenos voor een schijntje, een koptelefoontje had ik nog liggen en een  oude boekenstandaard, ooit gekocht op een rommelmarkt, dient als leesstandaard.
Meer heb ik voorlopig echt niet nodig.Dus trap niet meteen in de veelheid van speciale accessoires die je voor veel geld kunt kopen en denk eens na over alternatieven en wat betreft abonnement en dergelijken, realiseer je als je dat nodig hebt, je een hoop geld kwijt bent. 
.

3 opmerkingen:

  1. Dat scheelt echt een hoop.
    En waarschijnlijk ook nog minder stroomverbruik?
    Goed uitgezocht!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er eentje gekregen en ik vind het wel een manier om te besparen. Ik laad 'm alleen 's nachts of in het weekend op, gebruik hem met wifi en heel vaak in plaats van mijn desktop, dus dat scheelt stroom. Ik heb wel een hoesje, maar dan eentje waar je hem ook in gebruikt, dus dat hij altijd beschermd is. Een dock vind ik onzin, die koop ik niet. Er zat een klein dockje bij, als ik wil, zou ik die altijd nog kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat creatief!Misschien ga je het ook aan je stroomverbruik merken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen