zaterdag 23 juni 2012

Zomerdromen

van het www
Als ik in de luwte onder mijn afdak in het zonnetje zit is het heerlijk en droom ik dat het zomer is. Drie stappen de tuin in en de haren waaien van mijn kop....... Goed weer om te werken in de tuin, dat wel. Langzaam, tegel voor tegel en halve meter voor halve meter, ben ik voorlopig het pad aan het heroveren. Bijna alle lege potten staan nu op stapels om het hoekje te wachten op de grote schifting, maar in het schuurtje en de garage loeren nog meer op een verblijfsvergunning. Vandaag moeten in elk geval de hortensia en mijn twee puberende tomatenplanten naar een grotere pot verhuizen en wil ik het strookje langs de schuur een beetje schonen. Daar liggen geheel vermolmde houttegels die naar de vuilbak kunnen en als het straatje dan onkruidvrij is kan er een nieuwe indeling met planten worden gemaakt. Ik begin steeds meer ideeën te krijgen om een tweede zithoek te creëren en het oude vijvertje is bijna niet meer terug te vinden, dus dat kan volgend jaar een leuk extra stukje tuin opleveren.
Het gaat moeizaam en traag maar het gaat.

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig plaatje heb je hier bijgezet!
    En fijn dat het gaat, al is het dan misschien niet zo snel als je zou willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als met een kastje per dag, werkt jouw systeem ook in de tuin. Prima toch? Het plaatje is prachtig. Ik herkende je meteen. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe langer het duurt, hoe mooier het wordt!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat n mooi ploatje, goud geef Grunnegs! Ik pak hom even mit! Moi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker rustig tuinieren en wat een mooi resultaat straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het plaatje is geweldig! Ik heb 'm uitgeprint voor aan de voordeur! Enne, wat betreft je werk in de toene: Oal klaine beetjes help`n! Groet, N(euro)otje

    BeantwoordenVerwijderen