zaterdag 2 juni 2012

Testfase + Muziek

Gister vroegen een aantal mensen hoe de nieuwere scoot beviel, en ik wil daar even op ingaan.
Gister maakte ik een rit van ruim 20 km, wat hij makkelijk moet aankunnen. Hij rijdt heerlijk, om te besturen en om te zitten. Alles ging goed tot op de terugweg, natuurlijk op een stil traject, de scoot opeens terugzakte in snelheid, Als de bekende slak reed hij opeens en ik zag mijn geest al dwalen. Gelukkig bleef hij wel rijden, soms toch weer wat pittiger en soms zakte hij weer terug naar het slakkentempo. Uiteindelijk werd de snelheid weer redelijk. De meter voor de accu stond nog in het groen, maar misschien is die niet betrouwbaar en was hij minder ver opgeladen. Na een nachtje op de lader, rijdt hij weer zoals het moet. Daarom ben ik nog in de testfase. Pas na meerdere ritten durf ik echt blij te zijn en hem volledig te vertrouwen. In eerste instantie ben ik dus erg blij, maar misschien mankeert er toch iets aan, of doet het metertje het niet goed.
We zullen zien.
De rit was evengoed geweldig en ik heb enorm genoten. 
van het www
                                                                                                                                                                                  Vandaag is het De Dag van de Muziek in Den Helder. Door de hele binnenstad, op binnen- en buitenpodia, van operettekoren tot singer/songwriters, van harmonieorkesten tot blues, van visserskoren tot rock &roll en alles er tussen in. Gratis en in grote afwisseling te beluisteren. Helaas staan twee van mijn meest geliefde bands niet op de programmalijst. Natuurlijk ga ik daar ook even de sfeer opsnuiven en omdat de meeste bands mij onbekend zij, wordt het een beetje rondrijden om wat van mijn gading te vinden. Ook dat is weer een test voor de scoot, veel remmen, stilstaan, kleine stukjes rijden.

5 opmerkingen:

  1. Veel plezier vandaag dan in de stad!
    Hopelijk komt de scoot toch nog goed uit de test en is alleen het metertje kaduuk, dat zal wel simpel te verhelpen zijn door de firma waar ie vandaan komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht even,dat je ging schrijven,dat je stilstond.Ik hoop,dat de accu nu goed opgeladen is en doet ,wat hoort. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de nieuwste Consumentengids staat een test over elektrische fietsen, ja, ik weet het, maar die dingen hebben ook accu's en die werden ook beoordeeld. Staat iets in van de eerste keren langer opladen, na ieder gebruik opladen en stroomvretende handelingen als stoppen en optrekken en helling (dus dijk oprijden) -prestaties en ik kan me voorstellen dat je in de probeerfase wat vaker stilstaat en optrekt dan normaal en dan de dijk nog, misschien moet je dit nog even navragen. Heel veel plezier met de nieuwe en wat een mooie kleur blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De accu van een scootmobiel is vele malen groter en anders dan een fietsaccu. In de gebruiksaanwijzing staat dat hij na elk gebruik, kort of lang, een nacht op de lader moet. De eerste nacht was de lader niet goed aangesloten, per ongeluk.
      Het bijna stilstaan gebeurde na een lange vlakke weg en weinig remmen o.i.d.

      Verwijderen