donderdag 21 juni 2012

Potterdepot

Tja, het is een bende in de tuin en stukjes bij beetjes probeer ik wat op te ruimen en te fatsoeneren. Jarenlang was steeds het voorjaar een periode dat ik door allerlei gebeurtenissen en problemen geen tuinwerk kon verrichten of al snel weer de handdoek in de ring moest gooien en nu is het dus wel erg heftig geworden. Het heeft zijn charme al die verwilderde bloemen, maar als het pad en deuren en buitenkranen slechts met een snoeischaar en grof geweld terug te vinden zijn, is het wel erg bar.
Bij gebrek aan kracht en energie om het eens heel grondig aan te pakken, probeer ik nu het stukjes bij beetjes concept. En wat vind ik? Potten en pottten en potten, plastic, steen, aardewerk terracotta, zink etc. En geen beetje, nee stapels...... Hoeveel heeft een mens nodig?
En dan komt er weer een duiveltje nooit genoeg op mijn schouder zitten en fluistert in mijn oor:
Potten zijn duur, hoor, en als je weer eens gaat zaaien heb je veel potten nodig om stekjes en pootgoed in op te kweken en later grotere om tomaten en andere gewassen in te telen. En dat duiveltje vindt alles bruikbaar en zonde om weg te gooien.
Mijn gezond verstand zegt dan; potten kun je vaak voor niets krijgen en vinden of voor een heul klein beetje bij de kringloop. Zaaien en zelf kweken, dat heb ik al jaren niet meer gedaan en zal het er echt nog van komen?
Dilemma, dus. Voorlopig hou ik beiden te vriend door eerst alles te verzamelen en wat echt stuk is meteen weg te mikken. Als ik zie hoeveel ik heb kan ik ws beter schiften in houden en weg. Intussen vind ik van alles terug en wiedt tegelijk ook wat hier en daar en fatsoeneer het pad en mijn terras(groot woord voor zijkanten langs de bijkeuken en het schuurtje en plaatsje) en probeer elke dag één of meer kwartiertjes te werken.
Zou ik het redden voor de winter................

5 opmerkingen:

  1. Dat duiveltje ken ik ook. Met desastreuze gevolgen. Iets weggooien dat nog werkt of heel is? Ik vind het heel moeilijk. Daarom ben ik blij met kringloopwinkels, dan krijgt het spul een nieuwe kans.
    Succes met je kwartiertjes, ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je met kwartiertjes werkt. Hopelijk lukt het dan om de boel weer wat op orde te krijgen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werk ook met kwartiertjes en dat komt toch echt allemaal in orde. Je hebt wel eer van je werk.
    Die potten zou ik allemaal dumpen, maar ja, ik ben sowieso niet bewaarderig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima methode toch die je hanteert! Dat ga je vast redden, ik vind het er nu al leuk uit zien. En oh dat dilemma herken ik zo goed. Aan de ene kant niets weg willen doen en aan de andere kant willen 'ontspullen'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet niet,alle kleine beetjes,ook kwartiertjes,helpen.groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen