dinsdag 26 juni 2012

Organise

Doen is niet mijn sterkste kant, maar denken wel. Omdat ik veel tijd heb om te denken en weinig energie om te doen, gaat bij mij aan elke klus een denkperiode vooraf en dat werpt vaak zijn vruchten af. Gisteren heb ik het pad tot en met het schuurtje vrijwel afgekregen (er moet  nog een klein stukje tegels geschoond), en het staat meteen een stuk beter. Nu zit ik ook liever buiten omdat het uitzicht op het vele achterstallige werk me niet meer in een dip brengt, maar ik met plezier kan kijken naar de resultaten tot dusver, waarbij helpt dat ik niet om het hoekje van het schuurtje kan kijken vanaf mijn terras. Om de hoek staan dus de stapels potten, en ik heb al bedacht hoe ik dit het meest praktisch kan aanpakken; eerst vanaf de garage achter bij de poort verder gaan met schonen, als daar een plek vrij is en het pad er naar toe ook beter begaanbaar is geworden, kunnen de potten vanuit de hoek, het schuurtje en de garage op het betegelde stuk naast de garage worden gestald en gesorteerd en uitgezocht op houden en weg. Ik heb geen belangstellende kunnen vinden voor lege plastic potten, dus extra zakken voor plastic afval bij de gemeente besteld om die dan weg te kunnen  gooien.
Vandaag wat kleine klusjes gedaan; een klokje buiten ophangen (vergeet de tijd buiten) en een ophang gecreëerd aan de binnenzijde van de schuurdeur voor bezem en andere gesteelde werkhulpen, dat ruimt al op!
Er komt meer structuur en overzicht, dat is heel stimulerend.
Maar genoeg te doen dus, al wordt het vandaag niet zoveel meer, gezien de meter van de accu. Verder met denken dus, doen komt dan later wel.

7 opmerkingen:

  1. Vergeet niet om foto's te maken. Wij willen meegenieten van jouw tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vòòrfoto's maak ik niet, want het is te bar om los te lopen en na-foto;s zullen een ander niet veel zeggen, want die tonen niet veel spectaculairs, behalve tegelpaden ipv jungle.
      Maar er komt nog wel wat hoor.

      Verwijderen
  2. Zie een soort ontwakend Doornroosje voor me en vind dat wel een mooi beeld. Ik hoop jij ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat overkomt me altijd als ik weer eens een wat produktievere periode heb. Helaas zijn die vaak maar kort of er komt van alles op mijn pad dat meer aandacht vereist, zoals ziekte, gebroken benen of brand......

      Verwijderen
  3. Bedenk jij ook de meest (eigen) energiezuinige methode om een klusje te doen?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal wel moeten, Izererina, anders krijg ik helemaal weinig voor elkaar. Het is dus een creatief nadenken en tevens bespaart het me veel moeite en proberen, omdat ik het van te voren goed uitgedacht heb.

      Verwijderen
  4. Stukje bij beetje, dan komt het ook wel klaar en in orde. En jij denkt zò georganiseerd en logisch dat het vast wel goed gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen