woensdag 20 juni 2012

orchisfestijn en een ochtendaubade.


Gisteren heb ik met mijn jonge buufje en haar zoontje van drie een grote natuurtocht ondernomen. Zij op de fiets met de kleine prins achterop en ik met de scoot ernaast of erachter. Via dijk en de hele duinenroute naar Julianadorp en terug de kanoroute. Het was genieten van dikke konijnen in de duinen (het zijn echt knoepers hier), duinviooltjes en duinroosjes in bloei met de heerlijke geuren die daarbij horen. Op de kanoroute was de natuur alweer een stap verder. Helaas was een deel (ook waar orchissen staan) gemaaid maar we zagen toch nog veel exemplaren. Sommige al wat uitgebloeid anderen net aan het ontluiken. Kleine prins was vooral gefascineerd door de grote happers en grijpers in het boerenland waar we doorheen reden. Een buizerd en de wilde anjers waren een mooie finale en toen naar huis. Allen moe en rozig.
Vanmorgen was ik net wakker toen Koekie een morgenbegroeting voor mijn dakraam begon en even later was het tweestemmig, want Teig deed mee vanaf de dakkapel. Ik begon hard lachend aan de dag, want dit was zo komisch!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat zo'n jong kind al kennis maakt met de prachtige natuur om ons heen. Good job, zou ik zo zeggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldig begin van de dag. En wat leuk om met z'n drietjes zo'n mooie tocht te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hard lachend een dag beginnen, iets mooiers bestaat er niet. De levenslust en levenskunst spat van dit blogje af, heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opeens komen er allemaal bezoekers op mijn blog via vlasleeuwenbekje.blogspot.nl! Dank voor de link! Ik volg je!
    Groet!
    Hermina
    wondervol.nl

    BeantwoordenVerwijderen