zondag 24 juni 2012

lauwerkrans

van het www
Mijn laurierstruikje heeft de later vorst waarschijnlijk toch niet doorstaan. Alle dode hout eruit geknipt en de rest wat vertroeteld. Maar er komt steeds meer dood blad en nieuw wordt er niet gemaakt. Jammer. Nu kan ik mijzelf geen lauwerkrans maken voor de vorderingen in de tuin. Gister een heel stukje erf vrijgemaakt en zelfs een bankje weer in ere hersteld als namiddagzonplekje, door alle potten met planten, die er voor de winter(!) op gestald waren een andere plek te geven.  De hortensia en tomatenplanten staan tevreden van hun nieuwe potten met verse aarde te genieten en hoewel de oude houten tuintegels nog liggen , is het voorbereidend werk om ze op te ruimen en die hoek met potten een nieuw fris gezicht te geven,  aardig klaar.
Vandaag met de regen, mogen mijn spieren rust nemen . Lekker wat binnenklusjes doen. Er is altijd wel iets te ruimen of  uit te zoeken. Lekker muziekje erbij, helemaal goed!
Vroege Vogels radio, wat tv met Vrije Geluiden en Boeken, lekkere thee  erbij.......
van het www
O ja, over thee, ik gebruik tegenwoordig een Tante Betje, een katoenen filter, met losse thee en/of verse kruiden, mmmmmmmmm. Wie kent het Tantje Betje of is dat een naam die alleen vroeger in mijn familie werd gebruikt?

9 opmerkingen:

  1. ik ken de naam niet. Maar klinkt reuzehandig.
    Hier is het ook binnen je gezellig vinden want het lijkt wel herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor ,Zo wordt zo,n ding genoemd.In de meest natuurvoedsel winkels of ouderwese potten en pannen winkels zijn ze nog wel te krijgen .Scheelt in de prijs hè in plaats van theezakjes en de thee is veel lekkerder ,In thee zakjes stoppen ze gruis en verheugen op thee die staat te trekken is ook leuk.
    Mijn tante Betje was versleten.Het lag al bijna in de vuilnisbak todat ik bedacht dat ik met de ring en een stukje vitrage of katoen een nieuwe kan gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook niet bekend, wat een grappig naam! Jammer van je laurier... De mijne overwintert op de vensterbank als parttime kamerplant, net als de rozemarijn, maar dat gaat hier makkelijk omdat ze al in potten staan. Ingesteld nádat mijn rozemarijn hetzelfde lot was begaan als jouw laurier uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier bekend hoewel ik haar zelf niet gebruik. Haal je laurier er nog niet uit, Bij ons begon hij toch weer uit te lopen en heeft nu dezelfde hoogte als verleden jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad kan de laurier zich wonderbaarlijk herstellen, dus geef de moed nog niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken zo'n zakje en die naam er voor.Geeft dat minder bijsmaak dan een metalen thee-ei? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daarom gebruik ik het en ik vind het minder geknoei en waterverspilling om het te legen.Gewoon even uitknijpen en leeg slaan boven de gft emmer.
      En ik heb het idee dat doordat de blaadjes meer ruimte hebben om uit te kunnen zetten ze meer van hun smaak af kunnen geven.Waardoor er veel minder nodig is.Verbaasde me altijd er al over die hoe klein die platte zilveren thee schepjes van vroeger waren.
      Ze zien er uit als echt blaadjes als ze er uit komen.

      Verwijderen
  7. Wat ga je goed in de tuin! Ik ken de tante Betje niet in deze vorm. In mijn familie werd de w.c. zo wel genoemd. Da's even wat anders, he? Ik vind het ook wel een leuke naam voor jou, in plaats van Vlasje :)

    BeantwoordenVerwijderen