maandag 25 juni 2012

Kastjes enzo

Ook ik doe mee aan het kastje/mandje/laatje/doosje enz per dag project, dat wil zeggen op dagen dat er energie overblijft na het noodzakelijke voor mijzelf zoals boodschappen doen, afwassen, persoonlijke verzorging, was, koken en katten en planten verzorgen. Sommige dagen is dat het, dan is de accu leeg, op andere dagen kan ik één of twee kwartiertjes besteden aan extra zoals de kastjesprojecten. De laatste tijd is dat bij goed weer in de tuin werken, bij slecht weer, in huis een opruimklusje doen, waaronder ook de pc en de administratie vallen.
van het www
Het geeft grote voldoening om wat achterstanden weg te werken al is het met hele kleine stapjes. De opruiming van mijn homeopathische en essentiële olie flessen is zo'n klus die me grote voldoening op achterhand gaf. Wat heerlijk om meteen te vinden wat je nodig hebt!
Het pad dat langzaam maar zeker te voorschijn komt in de tuin is elke dag tevredenstemmend en motiverend om verder op deze weg te gaan. Mijn to-do-lijstjes worden leger en mijn hoofd voelt ook opgeruimder. Heerlijk Zolang de energievoorraad het toelaat om zo te leven , ben ik heel tevreden, zelfs met de dagen dat er niet veel uit mijn handen komt, dat is vaak opmaat tot betere dagen, dus kennelijk een deel van mijn cyclus in het leven. 

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, hoe het opruimen rust geeft. Maar ook energie.
    Heb ik ook, op sommige dagen komt er niets klaar. Is alle energie op aan de dag doorkomen, zoals ik dat dan zeg. En andere dagen heb je energie voor drie dagen tegelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al gaat het langzaam,je ziet altijd resultaat.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed, en als een prettige manier van leven. Ik haal vaak ook veel voldoening uit een 'job well done'!

    BeantwoordenVerwijderen