zaterdag 26 mei 2012

Verwondering

Kauwen die de rpuinhopen van een alcoholische nachtleven in de binnenstad plunderen op shoarmarestjes.
Mensen die na een weekje zon, al donkerbruin of pijnlijk rood zijn.
Het aanbod in de winkels dat roept, eten, vreten, zuipen en snaaien.
De merel die onverstoorbaar boven het marktgewoel vanaf een antennemast zijn lied zingt.
Het paardenbloemetje dat bloeit in een piepklein scheurtje van een asfaltparkeerplek.
Luilak, wat bijna een vergeten festiviteit lijkt; geen zeep op de ramen, geen fietsende kinderen met knijpers die ratelen tegen de spaken of piepblikken achterop.
Toeristen met oogverblindend witte benen onder hawaishorts.
Omgekeerde papierbakken en verzamelingen grof vuil vlak voor het weekend.
Wegopbrekingen op grote doorgaande wegen vlak voor een vakantieweekend.
Oranje dat kleurschreeuwend het straatbeeld langzaam begint te domineren.
De tuingenieters die door rook, muziek, geschreeuw , geuren en gillachen  mijn buitenleven vergallen, en zelfs het onmogelijk maken met open ramen te slapen.
De zomer is weer ongeremd losgebarsten.

7 opmerkingen:

  1. Sterkte!
    Kijk je wel gezellig mee naar de tijdrit door ons dorp? Het is om 5 over 2 te zien op België Een.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word a-sociaal. "ze doen maar,als ik er geen last van heb"denk ik wel eens. En baalde toen ik in alle rust vanochtend in de tuin een bolus wilde eten en de kat van de buren achter het muurtje zijn behoefte ging doen.Die geur en smaak van iets lekkers combineerde niet. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier steeds meer oranje, met bijbehorende muziek. Kinderen die leuk spelen op straat, en overal hun afval achterlaten. Dringen in de supermarkt vanochtend. Alsof of er bijna niks meer te kopen was. O ja, leuk ook weer die toeters! Grrrrr!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, hier ook helaas. Terwijl ik dit typ schalt er bij de buren U2 uit de boxen (gelukkig geen Frans.B.....) Wordt er geschuurd en geboord, knallen er motoren voorbij en vanavond geheid weer ergens elektrisch grasmaaien. We bezitten hier ook enorme gazons van 2 m2!
    Ik luister maar naar mijn windgong, kijk naar mijn vanmorgen gekochte plantjes en probeer een boek te lezen en hoop dat niemand zich aan mij stoort.
    Weet je Vlasje, wij hebben weinig prikkels nodig om tevreden te zijn en dus zijn we bevoorrechte mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb gewoon de Chili Peppers heel hard aan gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die totaal overprikkeld op de bank zit. Binnen. Met de gordijnen dicht. Wat een takkeherrie overal.

    Na de Pinksteren weer regen!

    groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ook hier lekker gewoon binnen in de koelte van mijn huisje, achter in de tuin is het veel te warm om te zitten en voor in de tuin zit je te kijk voor iedereen die voorbij komt. smorgens vroeg rommel ik lekker wat buiten voordat iedereen hetzelfde gaat doen en daarna binnen, samen met onze kat die heeft huisarrest tot de jonge vogeltjes het nest verlaten hebben en hij ze niet meer te pakken kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen