maandag 21 mei 2012

Straight story

Gisteravond zond CANVAS tot mijn plezier de film The Straight Story uit en alhoewel het zeker de derde keer is dat ik hem zag, heb ik weer gekeken. Een heel mooie film.
Voor wie het verhaal niet kent;
De oude Alvin Straight ziet slecht en loopt brakkig. Hij woont met zijn  simpele dochter samen en krijgt bericht dat zijn broer Lyle een beroerte heeft gehad. Ze hebben al 10 jaar onmin maar toch wil Alvin, op eigen kracht, naar zijn broer. Omdat hij geen rijbewijs meer mag hebben  is dat makkelijker gezegd dan gedaan, ruim 500 km is dan onoverbrugbaar bijna. Maar de koppige en eigenwijze Alvin, gaat... op zijn grasmaaier met een eigen gemaakte kar erachter waarin leefvoorraad en kampeerbehoeften.
Het is een roadmovie en door de ontmoetingen onderweg komen we steeds meer over Alvin en zijn broer te weten. Ontroerend gespeeld en met een mooie rol van Sissy Spacek als de dochter.
Prompt kreeg ik visioenen van een lange tocht met de scoot, met allerlei leeftocht en andere benodigheden bij me. Maar ik wacht nog steeds op de andere scoot en het leenexemplaar heeft een dusdanig getraumatiseerde stuurkolom, dat ik echt lange tochten niet aandurf, Dus maar weer eens een mail gestuurd naar het HMC waar de nieuwere vandaan moet komen. De beloofde drie weken maimale wachttijd zit er bijna op.

5 opmerkingen:

  1. Geweldige film inderdaad. Ben niet zo David Lynch-achtig maar Straight Story is een geweldige, ontroerende film.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, prachtige film ... maar toch maar even wachten op de nieuwe scoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn jeugd heb ik een reizende man met een hondenkar ontmoet. Hij sliep in de kar. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken de film. Een echte aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit gezien maar klinkt goed. Wat vervelend dat ook deze scoot niet helemaal naar behoren functioneert.

    BeantwoordenVerwijderen