donderdag 24 mei 2012

Rupsje Nooit Genoeg

van het www

Gisteren pleitte ik voor een sobere levenshouding en vandaag ging ik me te buiten; de bieb hield boekenverkoop. Twee grote dozen met boeken voor 20 euri, haalde ik weg. Veel gedichten, boeken over kunst en popmuziek, gezondheid, spirituele lektuur etc. Dat geeft heel veel leesplezier, voor de prijs van 1 niet al te duur nieuw boek, en ik geef weer weg wat ik uiteindelijk niet wil houden. Dat is geen excuus, want ik vind geestelijke voeding minstens zo belangrijk als lichamelijke en heb altijd een post in mijn budget voor dit soort buitenkansjes.
van het www
Het was wel weer heel vermoeiend om staand aan de tafels alle titels na te lopen en er uit te pikken wat me toeriep.
Heerlijk in de schaduw met een boekje, niet verkeerd. Haalde meteen ook een besproken boek op, Tim Parks, Leer ons stil te zitten . De zoektocht van een man naar verlichting van zijn pijn klachten die hij uiteindelijk vindt in ademhalings- en ontspanningsoefeningen en dat voor een man die eigenlijk niks van New Age dingen moet hebben.  Schijnt erg leuk geschreven te zijn en ik stel me er ook veel van voor. Zie je Vlasje zich vervelen? Nee, toch?

11 opmerkingen:

  1. Als je een zwak hebt voor boeken is zo'n bieb een uitkomst. Bij ons stonden er ook bakken vol met boeken voor 1 euro. Maar ik vond het te warm om alles door te spitten en haakte af bij de zoveelste streekroman. Ik wens je veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een koopje!Ik ga eens kijken of dat bieb-boek ook hier is. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh die bieb wat is dat toch een paradijsje hè?
    Veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je je niet echt een buil aan vallen :) Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tim Parks is erg leuk. Ik heb van hem gelezen
    "Italiaanse Buren". Heel grappig geschreven en leuk echt gebeurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je heel veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze bieb is helaas weg... Maar bij de kringloop liggen veel boeken momenteel ook vanaf 50 cent tot ongeveer 2 euro per stuk bij de ingang. Ze vliegen weg, terwijl ze de hele winter achter bij de gewone boeken hebben gelegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker lezen, niets mis mee toch? En vooral niet met zo'n weertje!! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk,lekker een boek lezen in je tuintje.. Ik zie je in gedachten al helemaal zitten hoor. lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat boek heb ik ook gelezen! Maar het viel mij nogal tegen. Ik had er meer van verwacht. Ik ben benieuwd hoe jij het vindt.

    BeantwoordenVerwijderen