dinsdag 8 mei 2012

Roxy

Gister was op België een mooi programma over Roxy Music te zien. Een band die een  heel herkenbaar geluid had en een heel eigen sfeer van glamour, mooie vrouwen en decadentie uitstraalde in een tijd waarin bv de punk hoogtij vierde. Het blijft een ijzersterk concept dat spil/zanger/bedenker/vormgever Brian Ferry neerzette en zelfs nu de heren ook bedaagd zijn geworden, komen ze nog graag bij elkaar om dit unieke werk uit te voeren.
Ik hou erg van dit soort uitgebreide documentaires over kunst, kunstenaars en muziek in het bijzonder. Het was een feestje om te zien en te horen. Eén dezer dagen zal beslist de live-dvd weer eens gedraaid worden, met koptelefoon op en Do the Strand op orkaankracht. There's a new sensation, going round the nation........

7 opmerkingen:

  1. Leuk! jammer dat ik het niet gezien heb.
    Een aantal jaar geleden ben ik met mijn moeder samen naar een concert van Bryan Ferry geweest. Bijzonder leuke man!

    Groet Isa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, leuk zeg..Roxy Music. Ik heb het helaas niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Momenteel ben ik niet zo van de geluidachtige ... Ik zit met olie en watjes in mijn oren in afwachting van de grote uitspuitbeurt donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè jammer dat ik het niet wist, als puber was ik nog verliefd op Bryan Ferry.
    Ik vind veel nummers ook nu nog heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaaa Bryan Ferry, over een lekker ding gesproken met heerlijke muziek......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bryan Ferry oh wat was die leuk om te zien en inderdaad een beetje decadent.
    Was die nog zo leuk om te zien ?
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen