zaterdag 19 mei 2012

Kastjes enzo

Al een poos geleden ontdekte ik het kastje-per-dag project en was enthousiast. Heb inmiddels ook al aardig wat opgeruimd, maar door ziekte is er een paar keer een lange kink in de kabel gekomen. Op dit moment ben ik er dus niet erg aktief mee bezig, maar probeer de tuin wat te temmen. De berenklauwen dreigen weer een coupe te plegen en het pad wordt steeds moeilijker terug te vinden. De tuin zelf, ach het is een verwilderde bende, die op dit moment bloedmooi is, maar niet wat de bedoeling eigenlijk ooit was.  Er liggen ook nog in hoeken en hoekjes stapel bloempotten en ander spul dat nodig uitgezocht, schoongemaakt en opgeruimd (en deels weggegooid) moet worden. Kortom er is altijd meer te doen dan de energie toelaat. Toch mopper ik er niet over, want het is mijn tuin en biedt elk jaar weer verrassingen en veel moois.  De achterstanden die ik stelselmatig oploop in opruimen en bijhouden neem ik maar voor lief.

5 opmerkingen:

  1. Er komt bij een tuin altijd meer kijken qua onderhoud dan dat je inschat vind ik.
    Maar wel leuk een tuin met wildgroei. Dat geeft soms hele mooie 'plaatjes'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien niet een kastje per dag maar een halve vierkante meter? Geniet van je natuur-tuin.Is er iets met de berenklauw dit jaar? Die zie ik op zoveel plaatsen werkelijk in bossen staan.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat probeer ik ook. De berenklauwen hebben dit jaar alles mee om goed te kiemen en te groeien, ze gingen het hardst in de periode dat de bestrijding nogal stil lag wegens regen. Niet buitengewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier is weer enorm genoten van al het jonge spul in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of je nu opruimdin de tuin of het huis, het is allebei nodig toch?

    BeantwoordenVerwijderen