woensdag 2 mei 2012

Honger naar weten

Omdat mijn honger naar weten bijna onstelpbaar is gebleken, stond er al lang een bezoekje aan een tweedehands boekwinkel hier, op de planning. De mensen, in de 80, stoppen ermee en er is geen gegadigde voor opvolging, want geld verdien je er nauwelijks mee. Maar ik ben gaan struinen en de 50% korting was een extra motivatie. 10 boeken gescoord en samen  maar 26 euri. Inclusief twee boekjes met oude kaarten van Den Helder als kadootje.
Het zijn boeken van Hesse, Over Oosterse religies en van J.  Krishnamurti en ander wijze mannen. Ik ben er erg blij mee.
Heerlijk ritje ook en fijn weer met temperaturen die beter zijn voor kermende botjes.

4 opmerkingen:

  1. altijd fijn om boeken te kunnen scoren. ik heb van de week toevallig autobiografie van een yogi via bol tweedehands gekocht. Ben benieuwd nog niet binnen.

    honger naar weten...tja... je weet wat de wijze mannen zeggen he..hoe meer je denkt te weten, hoe minder je weet. :-) Maar dat is ook best fijn, eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit soort honger stillen heeft een groot voordeel. Je wordt er niet dik van. Alleen nederig. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè. lezen. Ik ben bezig in 'een nieuwe aarde' van E.ckhardt T.olle en merk dat ik er heel veel in herken. Door dergelijke boeken te lezen merk ik dat ik niet zo vreemd ben als sommigen mij soms vinden :)
    Wat fijn dat je met de scoot er op uit kon vandaag. En dan nog boeken op de koop toe!

    BeantwoordenVerwijderen