zondag 22 april 2012

Van de wal in de sloot.

Vandaag wilde ik een aanvraag voor Bijzondere Bijstand voor bepaalde ziektekosten de deur uitdoen. Wat een gedoe, er moeten twee uitgebreide formulieren ingevuld en opgestuurd en daar bij de nodige kopieën van paperassen waaronder bankafschriften van drie maanden. Terwijl al mijn gegevens daar al lang bekend zijn. Maar ja, zo zijn onze regels mevrouw,, wij moeten toch ook ons geld ergens mee verdienen. Kat Koekie was het totaal niet eens met alle aandacht die hij hierdoor misliep en bewandelde de stapel papieren en het toetsenbord meermalen, zodat ik het zat werd en de weer van de grond af verzamelde papieren opstapelde en in een map stopte om morgen dan maar verder te gaan. Ik kijk liever naar Luik-Bastenaken-Luik straks. Beter voor mijn humeur.

8 opmerkingen:

  1. Erg hè? al dat gedoe. 'k Heb al eens een rekening naar UWV gestuurd van al die kopie- en postzegelkosten die 'k moest maken voor manlief z'n ww-uitkering, helaas nooit meer iets van gehoord
    groet en veul rijwielwedstrijdplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voel met je mee! Het is echt heel pittig! Wat bankafschriften betreft, ik doe de laatste jaren n copie van het begin en het eind van die drie maanden; voor de tussenliggende periode maak ik printen uit internetbankieren. Dat is voor mij minder werk en het geeft mij minder het gevoel van inbreuk op mijn privacy. Wie weet heb je er iets aan? Vriendelijke groeten, Janneke alias Lariks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ze houden je wel bezig zo. Ga maar lekker van de fietsers genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe moeten mensen met weinig scholing dat soort papieren invullen? Triest is het.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Izerina, ik heb 'n redelijke opleiding gehad maar dat soort papieren invullen bezorgt mij ook (bijna) slapeloze nachten!!

      Verwijderen
  5. Pff ja....zorg en bureaucratie gaan hand in hand in ons land. Moet wel een beetje lachen om je kattenbeest.

    Heb je gister toevallig de VPRO gekeken? Er was een leuke docu over Shocking Blue. Wist je dat Nirvana een liedje van ze gecoverd heeft, Love Buzz?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik zag het en wist dat van Nirvana. Robbie heb ik nog wel live zien optreden met The Motions, ondanks zijn geringe lengte vond ik hem een lekker ding, toen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch niet echt mijn smaak. ;)
      Ik was stomverbaasd toen ik dat van Nirvana hoorde! Leuke docu.

      Verwijderen