donderdag 5 april 2012

Me, Moi Ich, Ikke

van het www
Het valt me steeds weer op hoe mensen met hun ego bezig zijn. Niet op een ander letten, letterlijk en figuurlijk en alles doen om hun eigen impulsen en behoeften te bevredigen. Ook mensen die veel aan goede doelen schenken zijn vaak meer bezig met de indruk die hun daden op anderen maken, dan met andere motieven. Kijk mij eens gul/goed/fatsoenlijk/succesvol/knap/intelligent/rechtvaardig/spiritueel/politiek correct/ aardig bezig zijn, ben Ik geen geweldig mens, zien jullie mij wel?
Natuurlijk ben je voor veel mensen niet degenen die je echt bent, maar het beeld dat ze van je hebben gevormd. Veel mensen zien in mij nog steeds de kroegtijgerin, terwijl dat voor mij al zo lang geleden is, dat ik veel van de mensen uit die tijd niet eens meer herken. Prima, hoor, maar ik doe ook niet echt mijn best om kanten van me te laten zien die ik wil tonen aan den volke. Wie goed kijkt ziet genoeg, wie niet goed kijkt, heeft ook zijn mening die ik niet zal kunnen/willen veranderen.
 Ik ben maar een nietig stukje materie met een denkend brein en in de tijdschaal van de aarde maar een onmeetbare nanoseconde. Ik zou mezelf beter oneindig nietig kunnen noemen als ik echt kijk naar de belangrijkheid van mijzelf. Alleen voor mijzelf ben ik nu, tijdens het bestaan, belangrijk en misschien wat medemensen, die me toevallig meemaken.
Daarom maak ik me niet druk om imago, beeldvorming, ego of hoe je het maar wilt noemen. Het er zijn nu, dat is alles en meer dan genoeg.

3 opmerkingen:

  1. Veel mensen willen erkenning voor hun bestaan. Dan willen ze best weleens iets aan een goed doel geven om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.
    Het is zo menselijk en zo begrijpelijk. Maar in het collectief is het allemaal maar 1 grote schijnvertoning, de wereld van ons.
    Maar jij kroegtijgerin? Woow, zo kom je nu echt niet over! Dan ben je zeker veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar achter dat gevoel van ik zit Bewustzijn.Bij een flinter besef daarvan is IK toch niet meer belangrijk? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schrijf je heerlijk inspirerende stukjes de laatste tijd, volgens mij zit je echt goed in je vel...

    BeantwoordenVerwijderen