zondag 8 april 2012

Leeuw

Het vlasleeuwenbekje heet  dus officieel nu een vlasbekje. Verander ik de titel van mijn blog ? Nee, want het is en blijft een leeuwenbekjessoort en ik heb een leeuw ook in mij. Niet alleen is het mijn ascendant, ik ben een steenbok, dus twee sterke sterrenbeelden bij elkaar, er zijn ook altijd Leeuwen die een grote rol in mijn leven spelen. Niet dat ik erg in horoscopen enzo ben, maar het is wel frappant.
En ik ben best een vechter dus die leeuw hoort wel bij mij.
Op mijn nachtkastje liggen nu ook;
Walden van Thoreau over een man die in de eerste helft van de 19e eeuw(!) een poosje in een eigengebouwde hut in de bossen ging leven, terug naar de natuur. De grote inspirator van vele leef/woongemeenschappen later.
Leaves of grass (in vertaling) van Walt Whitman, gedichten uit dezelfde periode van een Amerikaans dichter, die verbijsterend modern dacht en schreef en tot op heden veel geciteerd wordt, ook om zijn spirituele gedachten.
Wat is dat Zoek-een-boek systeem van de Bibliotheken toch prachtig, voor 0,50 euro kun je een boek uit bijna alle andere biebs reserveren en ophalen in je eigen vestiging. Het maakt mogelijk dat vrijwel elke titel binnen je bereik komt. 

7 opmerkingen:

  1. Zeker een mooi systeem!
    Grappig, mijn ascendant is ook leeuw. Sterrenbeeld kreeft. Water en vuur elementen in 1 persoon hihi. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is een geweldig systeem in de bieb.
    Laat je blog maar lekker de oude naam van het bloemetje houden. Iedereen is er nu aan gewend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon je eigen blognaam aanhouden.

    Fijne Paasdagen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Best jammer, dat er steeds officiële naamswijzigingen doorgevoerd worden.
    en idd lekker je eigen blognaam aanhouden, dat past bij je, groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet veranderen hoor je blognaam. Trouwens ik heb het ook nog steeds over een roodborstje en een Vlaamse gaai ;)

    Groetjes,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn he,dat reserveren van boeken. Hier is het vorig jaar zelfs gratis geworden.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijf maar fijn Vlasleeuwenbekje :-)
    Walt Whitman heeft hele mooie gedichten geschreven, leuk om hem op jouw blog tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen