vrijdag 20 april 2012

Koud

foto ww, zoiets dus
Het is een koude april, tot dusver, en dat begint me een beetje te vervelen. Graag zou ik wat meer de natuur in trekken (nu met leenscoot) en genieten van de bollen en in bloei komende heesters, maar het is me echt te koud. Zelfs met handschoenen en dikke jas is het geen aktiviteit die je voor je plezier onderneemt met windchill temperaturen van 6 graden of lager.
De kofferbakmarkt bij de duinen bezoeken leek een goed id voor vanmorgen, maar er kwamen nog druppels aan te pas ook, dus heb ik me maar op een kast geworpen. Eén vak is weer netjes dankzij de tijdschriftcassettes die ik scoorde van de week en ook het peperzout-stel is gevuld zodat het mooi op tafel kan bij het eten.  Het ontbrekende mosterdpotje kon ik uit eigen voorraad potjes leuk bijpassen en vullen, dus het oogt compleet. Ik heb leuke herinneringen aan een soortgelijk stelletje bij mijn opa en oma, dat me mateloos fascineerde als kind en ertoe leidde dat ik overal olie en azijn opdeed, als niemand keek. Echt geen goed idee bij erwtensoep of pudding.......
Nu dus tijd om een leesachterstand qua kranten en bijlages weg te werken, met een heerlijk achtergrondmuziekje kun je je middag slechter besteden, nietwaar?

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad! Een relaxte vrijdagmiddag die je het weekend inluidt.
    Ik vind het ook koud. Heb zelfs de cv frequent aanstaan. Terwijl in de winter het ding niet aan stond. Een set of mind, volgens mij zit het ook tussen de oren.
    Alhoewel ik v/d week bijna van mijn fiets geblazen werd dankzij windkracht 5 die meer aanvoelde als windkracht .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorig jaar deze dag maakten we 's ochtends een fietstocht in ons t-shirt over het eiland en stonden mijn plantjes al ruim boven de grond en vierden we m'n dochter d'r verjaardag buiten waar het bijna te warm was!

    Gek he? Nou ja, het wordt vast nog wel echt zomer. Maandje geleden was het nog winter he :)

    Fijne middag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks dat je genoeg om handen hebt kan ik me voorstellen dat je baalt en naar buiten wilt.
    Maar 't is inderdaad nog erg fris, zeker als je stil zit. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja brr het houdt maar niet op.
    Wat mooi die fascinatie van dat olie en azijn stel. Mijn opa en oma hadden een kelder vol met blikvoer, voor als de oorlog weer uitbrak, dat fascineerde mij dan weer mateloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het mag inderdaad iets warmer, maar als je in de tuin bezig bent word je vanzelf warm. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen