woensdag 18 april 2012

Kopen en besparen

Omdat ik nu extra kritisch moet zijn op mijn koopgedrag, gister en vandaag naar kringloopwinkels geweest. Gister de officiële, waar ik prima slaagde voor kussenovertrekjes voor de kussentjes op de bank die wat scharrig werden. 7 stuks voor 30 cent per stuk. Ik had er niet lang geleden ook al een paar gescoord, dus voor nog geen 3 euro, ziet de bank er weer piekfijn uit.  Ook kocht ik voor 1,50 een mooi glazen olie/azijn/peper en zoutstel. Iets wat al langer op mijn verlanglijstje stond.
Vanmorgen in aanloop van het ophalen van de Odintas, een commerciële kringloop/outletwinkel voor het eerst bezocht en dat viel niet tegen. Daar liep ik tegen plastic tijdschriftencassetes op, die ik al een poosje wilde hebben voor meer orde in de kast,  voor 50 cent per stuk (bij V&D 2,50 bij Action 1,20) dus dat was ook een goede vondst .Zo winkel ik milieuvriendelijk en bespaar ook nog. Ik ben weer een rijk mens.

11 opmerkingen:

  1. Die kleine dingetjes kunnen aardig oplopen en zo kom je er toch nog voor weinig aan. Daarom is een goede scoot ook zo belangrijk voor jou, dan kun je tenminste op koopjesjacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat voelt zo goed,zulke koopjes. Mijn goede gevoel werd veroorzaakt,doordat ik alleen keek en niets kocht. Want een kringloopwinkel is zo verleidelijk. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was "toevallig" vandaag ook nog bij de kringloop en scoorde 4 kleine 1persoons ovenschaaltjes. Altijd handig als er weer eens eentje na eet! En dat voo vijftig cent stuk... blijft leuk tóch??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch altijd leuk rondkijken en winkelen
    bij de kringloopwinkel hé !
    Fijn dat je weer wat leuke spullen gevonden hebt.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms heb je echt zo'n scoordag, leuk is dat. Ik kan ook weken de kringloop inlopen en niets vinden en dan opeens hatsekidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je zo goed en goedkoop geslaagd ben maarre........wat is scharrig??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Scharrig schijnt een echt helders woord te zijn, afkomstig uit visserij en marine; onverzorgd, rommelig. Ik gebruikte het onbewust omdat het hier een gangbaar woord is, net als kluft,pleieren, boetje, eikie, loeven en nog zo wat.......

      Verwijderen
  7. ik wou maar dat die kringlopert hier in Zutphen gewoon bij het oude vertrouwde scharrelschuur principe was gebleven.
    Maar sinds vorig jaar zijn ze verbouwd, en wit, en kaal en commercieel.
    Ze presteren het om de spullen duurder te verkopen dan dat ze nieuw in de winkel hangen.
    Je ziet er ook bijna geen mens meer..zal wel binnenkort een bordje op de deur komen.
    Gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen