donderdag 5 april 2012

in de kantlijn

Blaudzun van het www
Naast allerhande al dan niet verheven gedachten, komen in mijn leven ook praktische zaken aan bod.
Gister mocht ik mijn leenscoot inruilen voor een permanent rijdier. Hetzelfde model en kleur dus., minus een gevaarlijk uitsteeksel, plus een zijspiegel. Nou dat zijn daar wel Einsteins, zeg. Ze hebben de spiegel bevestigd op een steun van het boodschappenmandje, en niet alleen is hij zo heel slecht af te stellen en steekt hij nogal gevaarlijk uit, maar dat mandje en de drager trillen tijdens het rijden , dus de spiegel ook. Je zou er zeeziek van worden als je er te vaak in kijkt. Bij een volgende reparatie of nakijkbeurt, zal ik er zeker op aandringen dat hij vervangen wordt door een exemplaar aan het stuur. Dat werkt zoals het moet.  Wel vond ik tot mijn plezier mijn  Donald Ducktoeter in het mandje. De toeter die op het dashbord van deze modellen zit, heeft het geluid van een doodverlegen muisje, niemand die er van omkijkt of er op reageert. Daarom maar die kindertoeter er zelf opgezet, die tenminste een niet verschrikkend maar wel duidelijk geluid heeft.
Dus even wat paasboodschapjes gehaald, tenminste ik dacht dat het nodig was, maar in de winkel nam ik haast niets mee, want heb voldoende basisvoorraad, haal zaterdag op de markt nog wel iets vers (vis ofzo en brood) en viel alleen voor pure fairtrade choco eitjes (ook om weg te geven en voor mezelf). Kreeg heel lief een potje narcisjes aangeboden door scholieren, in verband met een pr-aktie.
In de tuin vorder ik langzaam maar zeker. Had van de week een afgedankt salontafeltje gejut, dat een slechter exemplaar vervangt, om mijn zithoekje op te leuken.
In huis heb ik onder genot van muziek van Blaudzun, Seasick Steve en Kyteman Orchestra (3 voor 12 VPRO.nl) mijn theevoorraad eens opgeruimd. Nee, weg hoeft niks, een houdbaarheidsdatum is overbodig bij thee,hooguit kunnen smaak en kleur wat teruglopen. Maar omdat ik altijd veel soorten in huis heb- ik drink  vrijwel alleen water of thee- was een betere ordening wel fijn. Groene thee bij groene thee, kruiden- bij kruiden etc. Nu veel logischer en alles zo voor de grijp, inclusief  nieuwe pakjes op voorraad. Heel bevredigend allemaal.
Vanavond staat er een tahoe met kerrie en gemengde groenten schotel met gierst op het menu, 

5 opmerkingen:

  1. Seasick Steve! Bindt een ghettoblaster op je scoot en je hebt een perfecte soundtrack bij je nieuwe spiegeltje. ;)
    Voortaan ga ik wel even alle scoots checken op een Donald Duck toeter. Als ik hem vind weet ik gelijk dat jij het bent. Ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te geloven dat zo'n spiegel dan zo klungelig wordt bevestigd zeg! Gelukkig heb je wel een mooie toeter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woah zeeziek op je scoot, jammer dat je spiegel zo klungelig bevestigd is. En dat toetertje, daar moet ik wel om lachen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van die spiegel. Moet jij betalen voor het onderhoud van je scoot?Wel fijn,dat je nu in betere kwaliteit je ritten kunt gaan maken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen