donderdag 19 april 2012

Iggy and his magic trousers

Van het ANP, de broek is nog zeker niet op het laagste punt hier.
Wat ben ik blij met de pc en de mogelijkheden die hij biedt. De VPRO bijvoorbeeld heeft de fantastische 3 voor 12 site, waarop je talloze uren audio en video vindt van geweldige bands. Nadat de hulp (ja weer die leuke jonge gozer, hij was weer een plezier om mee te maken) weg was, heb ik mezelf getrakteerd op het oude concert dat Heer Iggy Pop gaf op Lowlands 2006, wat je nog steeds kunt bekijken. Geweldig! Ten eerste blijft de muziek net zo strak en snoeihard als altijd en de heer Pop nog een gedreven man. Hoewel hij ook al bijna pensioengerechtigd is , heeft hij duidelijk enorm veel lol in zo'n optreden. Hij ziet er getaand  uit, het leven is er stevig over heen geweest, maar dat vind ik zeker geen bezwaar, dat is bij Jagger en Richards ook geen punt voor mij. Deze mannen worden op een eerlijke manier oud en blijven jong van geest. Iggy is helemaal een fenomeen, ook bij dit gedenkwaardige optreden waar zijn broek gedurende het optreden, door zijn ruig beweegwerk steeds meer richting voeten gaat en wonderbaarlijk nog net blijft hangen en Iggy die geen moeite doet hem op te halen, het zelfs wel leuk schijnt te vinden dat  de zwaartekracht net niet wint. Ik vind het een spanend gezicht, ja op mijn leeftijd zie ik de lol hier zeer zeker nog van in. Genoten dus weer!

8 opmerkingen:

  1. Oeh ja dat was gaaf! Ik was erbij, dat concert op Lowlands. Het was in de Grolsch tent. Wat opviel was dat het publiek onwijs te keer ging en dat hij het meest energieke optreden gaf van dat hele festival. Wat mij betreft. Met recht een fenomeen te noemen, die maffe Iggy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja die iggy was me er een , geen wonder dat onze nieuwste bewoner , die naam ook gekregen heeft, mijn dochter heeft haar kitten , een rooie kater namelijk Iggy genoemd en hij doet zijn naam echt eer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig figuur. Een vriend van mij zei een keer dat hij de Iggy Pop poster op onze wc zo cool vond, het was eigenlijk Patti Smith, oeps! Ook een geweldig wijf trouwens, een van de beste optredens waar ik ooit bij ben geweest was van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet mijn smaak. Maar geniet jij maar lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet mijn plezier, maar als jij er wel plezier in hebt, dan prima hoor. Ik keek al met afgrijzen naar het plaatje bij deze blog. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zagen hem 2 jaar terug op een klein festivalletje. Hij straalt zoveel uit, zeker als ik bedenk dat hij ouder is dan mijn vader... Terwijl we erop stonden te kijken, bezeerde hij zich serieus in het aangezicht. Iemand van de crew kwam het bloed wegdeppen, maar Iggy ging gewoon verder! Later lazen we op het internet dat hij nog naar het plaatselijke hospitaal gebracht is om te hechten...
    Ik ben blij dat ik hem live heb kunnen meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij moet wel heel lenig zijn! Wat een bijzondere houding neemt hij aan. Dankzij internet kun je inderdaad dingen bekijken die je anders niet zou zien.

    BeantwoordenVerwijderen