woensdag 11 april 2012

Gedachten

 
Voordat ik verwacht dat de ander verandert,
kijk ik eerst naar mezelf.
En daarna voor alle zekerheid nog een keer.

Dalai Lama 


De  Dagelijkse Gedachte die ik vanmorgen in mijn inbox vond, is er een om te herkauwen en nogmaals herkauwen. 
Je mag en kunt niet van een ander verwachten dat hij/zij verandert. Waarom zou die persoon ook?
Geef zelf eerst het voorbeeld met je eigen gedrag naar anderen toe, dan straalt dat misschien af. 
Zelf ben ik echt geen heilige, dus ook ik ken momenten van ergernis, vaak genoeg, maar meestal dringt meteen ook tot me door dat ik niet in andermans hoofd kan kijken, ik weet niet of iemand hartstikke ongesteld is, of een enorme ruzie met zijn vrouw heeft gehad of vul maar in. Ben je zelf dan wel het zonnetje in huis?
van het www
Een grote glimlach geven kan soms beter helpen, want dan geef jij even dat momentje waarin de zon doorbreekt, al is het maar voor een paar seconden.




5 opmerkingen:

  1. En als ik dan even ongeduldige gedachten heb,kan ik om glimlachen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo wordt de wereld steeds mooier...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh deze zit echt in mijn persoonlijke 10 geboden. Waarheid als een koe.

    BeantwoordenVerwijderen