vrijdag 20 april 2012

Familiegenen

Adam Cohen
Veel van mijn muziekhelden uit de jaren zestig en zeventig hebben kinderen die ook optreden nu. Melanie met haar dochter, Dylan heeft zoon Jakob in de muziek(leuk! maar niet zo 'groot') Jeff Buckley was een moderne kloon van zijn vader Tim, ook qua stem , net als de zonen van John Lennon Julian en Sean. Net keek ik eens naar de zoon van Leonard Cohen, Adam . Een volslagen kopie van zijn pa, ook qua muziek en teksten (vrouwen!!!!). Via zijn site kun je gratis  naar een aantal nummers luisteren. Het enige dat ontbreekt zijn de smachtende dameskoortjes.
Grappig. Trouwens Leonard  heeft ook een dochter, Lorca, die net een baby, Viva, met Rufus Wainwright (de zoon van Loudon Wainwright III) heeft gekregen al gaat Rufus nog dit jaar trouwen met zijn vriend. Het lijkt  Shownieuws wel.........

9 opmerkingen:

  1. Boudwewijn de Groot heeft ook een zoon die zingt, Herman van Veen een dochter die zingt. Ben verder niet zo thuis in de Nederlandstalige muziek maar dit wist ik toevallig. Oh ja, en de zoon van John Lennon zong toch ook? Allemaal niet zo vreemd als je er mee opgroeit eigenlijk.
    Hè getsie, shownieuws....:(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En Zappa, en Joe Cocker en ....... Er zijn er heel veel.

      Verwijderen
  2. Ik mis Sting z'n zoon met Fiction Plane. Of hield je niet zo van de Police? Net na jouw tijd misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik las vanmorgen in de krant een interview met Rufus waarin zijn dochter ter sprake kwam. Ben heel benieuwd wat we van dat meisje mogen verwachten met al die getalenteerde grootouders én ouders (en tante, vergeet de zus van Rufus niet....)
    Ik ben dol op Leonard Cohen én Rufus wainwright. Rufus treedt binnenkort op, dan baal ik echt van mijn lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Martha en moeder Kate McGarricle zijn ook niet te versmaden.

      Verwijderen
  4. Mooi he! Zou het alleen genen zijn of ook,dat in zo'n gezin dat talent spelenderwijs ontwikkeld wordt? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral de vaders waren vaak zeer afwezig, dus dan komt het niet daardoor.

      Verwijderen
  5. op de achterbank van de auto heb ik 17 jaar lang naar leonard cohen geluisterd

    like a bird....
    so long, marianne....
    the sisters of mercy...

    later groot fan van de sisters of mercy die hun naam hebben ontleed aan het liedje van co.

    johnny cash en zijn cohen-covers zijn geweldig!

    wel mooie liedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leonard Cohen blijft voor mij de allergrootste! Van Rufus heb ik een aantal jaren geleden een concert bijgewoond. Magie was het, pure magie.
    Fijn weekend, Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen