dinsdag 13 maart 2012

Zuurstoffles en een dooie mus


Vanmorgen, na de eerste goede nacht sinds bijna een week voelde ik me heel wat mans. De hulp, mijn eigen vertrouwde, kwam en de achterstanden die door ziekte en vervallen invalkracht dagen waren ontstaan, zouden we wel even snel wegwerken, dacht ik. Toen ik met mijn traplift was afgedaald, zong ik al een toontje lager. Wat een slappe knieën , wat een trillerig hoopje was ik opeens.  Enfin ik op de bank en de hulp aan het werk en toen ze terug van boven kwam, waar ze mijn bed had verschoond, trof ze een naar adem snakkend mens aan die niet meer kon praten van benauwdheid. Ze belde de dokter die al snel kwam, gewapend met een zuurstoffles en andere noodmiddelen. Gelukkig begon ik net uit die aanval te komen en hoefde dat allemaal niet. Een extra pufje en ik was er weer. Ze onderzocht me nog eens goed en concludeerde dat de medicatie nog maar net begonnen waste werken, dat de luchtwegen vol  zaten en dat ik het kennelijk moeilijk kwijt kon. Een extra slijmverdunnend middel werd voor geschreven en rust.  Niet dat ik tot veel anders ik staat ben.
Enfin ik heb niets kunnen bijdragen aan het huishoudelijk werk, maar mijn hulp heeft kans gezien de ergste troep op te ruimen,om de afwas weg te werken, te stofzuigen, bed te verschonen, de was te doen en een stapel  schone was opruimen en verder de zaak toonbaar en leefbaar te maken.
Gister kwam de man van het Hulpmiddelencentrum in verband met de nieuwe scootmobiel en hij bracht hem vast mee. Nou dat is een afknapper, staat exact hetzelfde ding voor mijn neus als ik had. Ook tweedehands, wel gereviseerd, maar niet een van de veel veiliger nieuwere modellen,. Ze lijken nog een hele loods van die dingen te hebben die eerst opgereden moeten worden.
Nou ja, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar dit valt me echt tegen. De firma heeft kennelijk een heel lucratief contract met die fabrikant afgesloten destijds en terwijl de afnemers het moeten doen, met scoots die veel beter kunnen (en niet veel duurder), rijdt de directie van de fabrikant en de zorginkopers, waarschijnlijk met dikke auto's rond van de winst die ze op deze slechte deal gemaakt hebben. Zelfs de VVN is niet te spreken over dit soort scoots, maar voor ons zijn ze goed genoeg.
Maar voorlopig zou ik al heel blij zijn als ik weer op zo'n ding naar buiten kan, al had het nog leuker geweest met een veiliger type.

9 opmerkingen:

  1. Goh meid, wat vervelend dat het zo slecht met je gaat. Gelukkig waren ze er op tijd bij. Neem de tijd om wat aan te sterken hoor en heerlijk dat je hulp weer door het huis is gegaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dát was vast even schrikken vanmorgen voor je.
    In gedachten kun je dan een heleboel he? Ik herken dat zóó. Bah.
    En dan een afgeraffelde scoot eroverheen. Ook niet om vrolijk van te worden.
    Hopelijk is hij toch iets beter als de vorige. Eerst proberen als het weer gaat. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schrikken voor je, die aanval. Ook voor je hulp. Fijn dat zij weer is geweest. En wat een domper van je scoot, zoiets verwacht je niet. Ik hoop voor je dat ie wel beter rijdt dan de vorige. Zal ik 'm paars komen spuiten voor je met hippe strepen er op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het flink te pakken. Wat jammer,dat je energie zo ver gedaald is. En die scoot,een afknapper. Hopen dat daarvan in ieder geval wel de accu goed is. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, jee je zult nu wel doodop zijn. En dat gedoe met die scoot herken ik van mijn schoonvader. Zo stom!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte, meisje. Nu duim ik weer voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He bah wat vervelend allemaal, hopelijk knap je met het mooie weer snel weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, wat naar allemaal, hoop dat je snel opknapt,
    Hier pak aan, een dikke digiknuffel,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, ik had je in mijn verbeelding al zien rond crossen op je paarse scooter met strepen. Jammer zeg dat je niet zo'n mooie nieuwe krijgt. Echt balen. En was je net weer een beetje opgeknapt na die garagedeur en nou weer dit virus. Het zit je ook niet mee hè. Donderdag gaat de zon heel erg veel schijnen. Hopelijk knap je daar weer snel van op. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen