zaterdag 3 maart 2012

Stevia , alep en zuurbes

Vanmorgen was ik bij de Turkse supermarkt alhier. Ik vond Stevia, als gedroogde fijngemalen bladen- poeder eigenlijk, dus gewoon het plantje zonder toevoegingen. 1 euro per ons.  Het heeft wel een hevige zoethoutsmaak en is dus niet geschikt voor alle gerechten. Ook kocht ik een zak gedroogde zuurbessen (berberis) die heel vit C rijk zijn en voortaan samen met cranberries, golden berries en gojibessen door mijn ochtendpap gaan.
Via een webshop schafte ik naast o.a.  mijn geliefde eikelcacao, alepzeep aan. Een zeep die al eeuwen volgens oud recept uit olijfolie wordt gemaakt met toevoeging van laurierolie. Het is een heel milde zeep, die de huid zijdezacht maakt en een licht ontsmettende werking heeft wat hem extra geschikt maakt voor overgevoelige en zelfs al beschadigde velletjes. Nog lekkerder dan gewone olijfoliezeep en een geur, zo zuiver.......
Ik heb mezelf dus lekker verwend!
En nog schaatsen ook vandaag en morgen, het kan niet op.......

4 opmerkingen:

  1. Ik heb het stevia-plantje gehad. Dat heeft de winter niet overleefd helaas. Geniet van je schaatsen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt jezelf zeker lekker verwend!
    Goed dat je dat zegt van die Stevia. Ik wilde namelijk ook al een potje aanschaffen. Nu weet ik iets meer over de smaak en ga ik eens bij de Turk hier in de straat langs. Zal vast goedkoper zijn.
    Die zeep lijkt me hemels. Heb een zeer droog velletje dus hij zal veel voor me doen. Ik ga eens kijken! Goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn ook alepfans :) Maar stevia staat nog ongebruikt in de kast. Vind de verhoudingen vaak moeilijk in recepten en de smaak is anders dan honing of suiker. Daarnaast ben ik geen zoetekauw.
    Veel schaatsplezier.

    BeantwoordenVerwijderen