dinsdag 27 maart 2012

pluk de dag

De lente duurt nog steeds en het is een goede periode om weer lichamelijk aan te sterken en volop zuurstof en vitamientjes te happen.
Vanmorgen weer een- lieve- invalhulp en daarna een doos oranje violen gekocht om het terras wat op te vrolijken, terwijl ik stukje bij beetje de tuin wat fatsoeneer. Elke dag een paar kleine klusjes maakt toch op een gegeven moment een heel verschil. Het kastje per dag idee, maar nu dan in de tuin. Werkjes van een kwartiertje, soms twee of drie met ruime tussenpauzes en dan is het genoeg geweest, maar je ziet het opknappen. Vroegah dacht ik dat even het hele erf in een uurtje schoon kon hebben en was dan prompt drie weken knock-out, nu knip ik het op in kwartierklussen en ik hou het vol en zie resultaat, al is het langzaam.  Uiteindelijk heb ik er meer plezier van om het zo aan te pakken.

7 opmerkingen:

  1. Leuk toch als het zo opknapt? En dan maar iets langzamer..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doseer het ook in behapbare blokjes tuin en doe het heel kalmpjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee hoor, dat je het zo in stukjes aanpakt. Dan is het goed vol te houden en je ziet toch vooruitgang!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een kwestie van accepteren,dat je niet meer een hele klus achter elkaar klaart. Jou lukt dat goed,ik kan het gelukkig ook. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je klinkt tevreden. En als je kleine stukjes aanpakt, hou je het ook beter vol.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het helpt enorm inderdaad om klussen in stukjes te hakken. Dan worden ze ook minder afschrikwekkend, en begin je er makkelijker aan.

    BeantwoordenVerwijderen