zaterdag 17 maart 2012

lezen


Natuurlijk wordt er veel gelezen op dit moment in Huize Vlasje.
Veel plezier beleef ik aan  Hallo Meneer God met Anna van ene Fynn. Een roman over een man die een meisje vindt en bij zich in huis neemt. Het meisje heeft een intelligente naieve kijk op het leven en een intense relatie met Meneer God. Haar kijk op Meneer God is uiterst  simpel en diepzinnig tegelijk.
Wie de Fynn is die dit boek schreef weet niemand. Het lijkt haast een synoniem van een goeroe ofzo. Fijn geschreven en een leuke manier over God en Alles/Niets na te gaan denken
Het tweede boek, waarin ik net begonnen ben is het verslag van een schrijfster die een spirituele toch ondernam
Jessica
Maxwel"s , De boer, het meisje en de goeroe.


De van oorsprong reisreporter Jessica verliest haar vader en krijgt een  soort visioen. Ondanks haar atheïstische instelling blijkt ze open te staan voor een kennismaking met haar geest en wat er meer zou kunnen zijn. Ook prettig om te lezen en hoewel ik geen eindoordeel kan geven,zeker de moeite waard.




6 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tips. Hang in there!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anna ken ik,ontroerend. Van dat andere boek lees ik graag van je. Ik lees nu een boek over een vrouw,die na een ruig leven in een soort zen-klooster komt.Ik dacht meteen aan jou.,het is heel boeiend. Het heet"bevochten vrijheid". Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, ik heb het meteen aangevraagd bij de bieb! Fijn weekend.

      Verwijderen
  3. 'Anna'... één van de meest ontroerende boeken die ik heb gelezen. Echt de moeite waard.
    Fijn weekend, Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik ken het ook, t boek van Anna. Mooi. Veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tips, ik ga ze graag ook lezen!

    BeantwoordenVerwijderen