donderdag 29 maart 2012

kruidentuin + review

Vanmorgen al bijtijds op stap, naar het tuincentrum. De kruidentuin behoefde dringend aanvulling en daar is nu al een grote slag in geslagen.
Rozemarijn, tijm, peterselie, selderij, diverse soorten munt, dragon, , marjolein, kerrieplant, koriander en het geheimzinnige wondklaver, dat als een soort rucola gebruikt kan worden. Meer kon ik niet meenemen en voor sommige dingen is het echt nog te vroeg zoals tomaten en paprika's en basilicum.
Gister kwamen de oranje violen al in bakken en dat fleurt het zitdeel van het erf wonderwel op. Ik ging verder met opruimen en opschonen, dus de werkzaamheden vorderen. Dit weekend kan ik me dus verder wel vermaken met het  herinrichten van de kruidenhoek en verder gaan met opzomeren van de tuin. Van verse kruiden wordt ik zoooooo blij......

Verder ben ik jullie nog een review schuldig van het boek  van Jessica
Maxwel"s , De boer, het meisje en de goeroe
Het viel me tegen, hoewel het best leuk om te lezen was. Mijn bezwaar is dat de dame toch wel erg zweverig is over engelen en andere verschijnselen die ze waarneemt. Ze shopt behoorlijk bij allerlei goeroe's en richtingen en is dan meteen dolenthousiast, dus niet zo kritisch. Daarom spreekt het mij  minder aan, hoewel het verhaal op zich best aardig is.
Ik ben nu bezig in het eerste deel van de door Izerina aanbevolen  Jed Mckenna boeken, Spirituele verlichting, vergeet het maar, en dat spreekt me wel aan. Ik ben nog wat aftastend, want hoewel ik hem goed kan volgen, is er toch iets wat me behoedzaam maakt. Iemand die zichzelf verlicht noemt en zo zeker is van "de waarheid" ,hij waarschuwt daar zelf ook voor. Bovendien is Jed Mckenna en zijn spirituele gemeenschap niet op waarheid berustend, het is dus ook een roman, in plaats van een verslag van bestaande mensen en dingen, of toch wel?
 Ik ben er nog niet uit, maar zijn benadering spreekt me wel heel erg aan. Een beetje dubbel , maar ik ben pas halverwege deel 1, als ik de drie delen soldaat heb gemaakt kan ik beter oordelen.
Ook op aanraden van Izerina lees ik nu ook Bevochten vrijheid van Joan Tolifson. Een verslag van een vrouw die de rauwe kant van het leven goed leerde kennen en toen als gehandicapte, linkse, lesbische aktiviste van zich liet spreken voordat ze door het zen-boeddhisme werd gegrepen. Het stuk dat ik al uit heb,  las goed weg, kwam heel eerlijk op me over en ik ben benieuwd naar de rest. 




Zo kom ik mijn dagen wel door.

5 opmerkingen:

  1. Jij maakt me hebberig naar meer kruiden in de tuin.Wonderlijk,dat jij eenzelfde soort gedachten hebt over Jed Mckenna. Zijn visie sprak me enorm aan. Van de man zelf zou ik geen lezing willen bijwonen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor dat je zo'n plezier hebt in het tuinieren. Hopelijk gaan al je inspanningen een boel lekkere maaltijden opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heerlijk al die verse kruiden weer in je tuin, ik kan daar ook zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn oma liep vroeger ook gewoon even de kruidentuin in om bijvoorbeeld peterselie te plukken voor in de soep. Leuk zeg een eigen kruidentuin.

    Het plaatje van die groeiende plant vind ik trouwens erg grappig!
    Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen