zaterdag 31 maart 2012

Kruidenhoek

afbeelding van www
Naast de keukendeur is mijn kruidenhoek, een paar grote bakken en een paar kleinere met mijn geliefde kruidenplanten. Vanmorgen heb ik al meer dan de helft opgepot en ik ga zo de rest nog doen. Overleefd, hadden de salie, laurier, citroenmelisse, bergbonenkruid  en wat  aan vervanging toe zijnde dingen als een heel oude bieslook en munt. Op een gegeven moment zijn de planten echt over hun hoogtepunt heen na een aantal jaren en mag er weer eens wat nieuws komen.
De  oude grond uit de bakken en potten wordt gestort waar ooit een vijvertje was, dat door lekkage nu niet meer als zodanig te gebruiken is. Zo kan  ik met weinig werk  en kosten, toch zowel de aarde hergebruiken als dit gat opvullen.
Zeer bevredigend allemaal! Koken en even om het hoekje van de deur wat verse smaakmakers halen......

5 opmerkingen:

  1. Vooral dat om de hoek pakken van een paar kruiden lijkt me heel handig. De rozemarijn heeft hier ook overleefd. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed zeg, zo de kruiden weer vlak bij de hand! Veel plezier met het koken dan maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mis je het vijvertje niet? Je kunt er toch folie inleggen en opnieuw proberen? Water is zo gezellig in je tuin, hoe klein ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk he om zo even wat te plukken en meteen in een pan te kunnen gooien.

    Je hebt je blog gerestyled, mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En af en toe met je handen de kruiden 'aaien', ruikt zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen