zondag 25 maart 2012

De tuin geeft

Onder invloed van veel zon en stijgende temperaturen, spuit het groen de grond uit in de tuin. Ik heb nog niet veel gedaan, ben heel langzaam bezig wat aan te harken en op te ruimen, maar elke keer verbaas ik me weer over de hoeveelheid groen. Hoewel veel kruiden in potten het loodje hebben gelegd, zijn andere tuinbewoners niet geschrokken van de vorst.  Vooral het driekantig look en de daslook  zijn al in knop en vol van blad. Elke dag knip ik hiervan voor in de soep, salade, op brood etc. Even een waarschuwend woord; ik heb volop daslook in de tuin, maar het is een beschermde plant, die niet zomaar geplukt en geoogst mag worden in het wild. Driekantig look en de daslook is bij mij aan het woekeren en  ik kan dus volop plukken.
Fluitenkruidblad, vogelmuur en wat er maar aan eetbaars staat, het wordt dankbaar gebruikt om de wintertekorten aan te vullen en mijn maaltijden op te vrolijken.
Het schaatsen leverde nog meer spannende mooie strijd op vandaag en ik heb genoten van dit laatste weekend van het seizoen.

7 opmerkingen:

  1. Geweldig,dat je zoveel eetbaars in de tuin hebt. Bij mij moet het uit de vensterbank komen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker zeg, zoveel eten uit de tuin! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt zalig, hier is ook het één en ander verdwenen, andere zaken komen langzaam weer op.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij genieten ook van die ontploffende natuur. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wat fijn dat je zoveel daslook hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn muntsoorten in pot doen nog niks, maar het is nog maar maart, dus ik wacht nog even af! Mijn bieslook doet het goed en de peterselie begint heel voorzichtig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb genoten van het schaatsen! Op mijn balkon valt niet veel te plukken. ;-) En zelf in potjes gaan zaaien... Neuh, niet iets voor mij. Maar ik ben wel blij voor jou dat je zo van al het eetbaars in de natuur geniet!

    BeantwoordenVerwijderen