dinsdag 20 maart 2012

De fiets van Napoleon

Hoe komt een mens toch bij sommige dromen?
Vannacht had ik voor 15 euro in een rommelwinkeltje de nog puntgave fiets van Napoleon gekocht. Er zat een keurig plaatje op met het feit dat hij van de heer Bonaparte was geweest. Zelfs in mijn droom voelde ik wel dat er iets niet klopte, want toen ik hem zonder verlies weer van de hand kon doen deed ik dat meteen  ( is de fiets niet pas in de tweede helft van de negentiende eeuw ontstaan?).
Vanmorgen bezocht ik mijn huisarts voor controle en die was redelijk tevreden, al moet ik de puffert blijven gebruiken, zeker nog enkele maanden, want ik heb dus officieel COPD.
Vroeger is dat wel eens zo genoemd, maar omdat ik al jaren geleden met roken ben gestopt (16 jaar ofzo) en sinds die tijd weinig last meer had van mijn luchtwegen, verbaast het me dat ik dus toch tot deze categorie blijk te horen.  Nou ja, weer iets erbij op mijn medische conto.
Het is heerlijk, alwel nog fris, weer  en het is zalig om weer buiten te zijn en mijn eigen boodschappen te doen.
Heb veel trek in eiwitrijk voedsel en verse dingen zoals fruit en rucola.

6 opmerkingen:

  1. Jij was hard aan de buitenlucht toe als je zelfs al van fietsen gaat dromen. En COPD is gelukkig redelijk onder controle te houden. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh vlasje daar schrik ik van, dat is geen lullige aandoening om te hebben. Nu moet ik eerlijk zeggen dat copd voor mij beladen is omdat mijn vader er aan is overleden. Ik neem aan dat ze nu meer kunnen doen om het onder controle te krijgen dan toen mijn vader die diagnose kreeg, 20 jaar geleden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd heftig als een arts echt een ziekte constateerd.
    Hopelijk is het goed onder controle te houden.
    En dromen van oude fietsen, kon je er nog een rondje op rijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus als je nu die griep niet opgelopen had,wist je (nog) niet van die COPD? Ik hoop,dat je klachten weer naar het niveau van "niet weten"teruggaan.En je lijf,weet wat het nodig heeft om aan te sterken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha een fiets van Napoleon... Hoe kom je erbij. Wat kan een mens toch bizarre dingen dromen hè. Hopelijk kunnen de artsen de copd een beetje in goede banen leiden. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik schrik net als spaarcentje ervan dat je COPD hebt. Mijn vader is er ook aan overleden. Hou jezelf goed in acht en laat je regelmatig controleren. Als je al zolang niet meer rookt is het vreemd dat je toch nog tot de categorie behoort.

    BeantwoordenVerwijderen