vrijdag 16 maart 2012

blessings

Natuurlijk brengt iedere situatie ook  positieve punten en ervaringen mee.
 Het lieve medeleven op dit blog, bijvoorbeeld, dat zijn stroompjes licht.
De buurvrouw die boodschapjes haalt en klaarstaat als het echt nodig is. Mijn lieve hulp, die doet wat ze kan om het voor mij makkelijker te maken.
De katten, die me troosten en verwarmen.
Allemaal krachtbronnetjes die naar mij toe stromen.
Het opknappen zelf gaat echter zeer mondjesmaat en vraagt veel geduld van me. In mijn gedachten kan ik morgen altijd meer, dan ik in werkelijkheid blijk te kunnen. Je verwachtingen steeds bijstellen is minder prettig.
Wel denk ik veel na, over leven en dood, over eeuwig en altijd, over begin en einde , over parallelle werelden en zwarte materie (ja ja), over zin en onzin, over belangrijk en onbelangrijk. Over de mens en het bestaan, over illusie en realiteit. Neuh ik ben geen wijsgeer aan het worden, maar het spelen met deze gedachten maakt me wel nederig en het volle besef van nietigheid dringt dan makkelijk door, waardoor alles weer relatief wordt.
Enfin een mens is maar een hoopje materie dat zomaar doorboord kan worden door onzichtbare deeltjes zonder daar iets van te voelen. Wie zei dat het leven, het zijn, geen wonder was?

8 opmerkingen:

  1. De activiteit van buiten doen,heb jij mooi naar binnen verplaatst. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je fijne mensen en katten om je heen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op momenten van ziekte en herstel worden we geconfronteerd met onze kwetsbaarheid en nietigheid en zijn zulke gedachten soms een logisch gevolg. Al zal niet iedereen ze hebben. Fijn dat je weer een beetje opknapt. Rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verwoord, Vlasje. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je woorden raken me, dank je wel.
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi gezegd Vlasje. Op de school waar ik vrijw.werk doe zeggen ze altijd bij alles wat ze van plan zijn te doen: Bij leven en welzijn. En zo is het maar net.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi logje. Iets om over na te denken.....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen