woensdag 22 februari 2012

Zegeningen

De bioboodschappen zijn weer binnen en ik voel me rijk met zoveel gezondheid op de plank en in de koelkast.
Het is vrij zacht weer en ik krijg al weer visioenen van scootritten langs bloeiende duinen en velden. Helaas is de scoot nog niet ok. Het lijkt erop dat niet de accu de schuldige is, maar dat de indicator van de accu verkeerde meldingen geeft, hetgeen voor mij het rijden heel onzeker maakt. Je weet niet hoe lang je kunt rijden en of er echt nog iets in de accu zit en hoeveel dan.
Binnen een week wordt hij opgehaald en nagekeken terwijl ik dan een vervanger krijg tijdelijk.
Hopelijk kan ik dan het voorjaar wat dat betreft ook met voorpret tegemoet zien.
Vanmorgen nog een klein wondertje, PLOP , nee niet die akelige  kabouter, maar mijn linkeroor. Al een paar maanden last van kleine ontstekingen en het dichtzitten van dat oor, waardoor ik aan die kant bijna niets hoorde. Wel rustig als je op je goede oor slaapt, maar verder toch wel minder leuk.
Vanmorgen in bed, voor het aankleden had ik al fantasieën over een Vlasje van 10 biljoen, oftewel grotendeels uit kunstmatige onderdelen bestaand. Borsten heb ik niet meer (maar draag geen kipfiletjes, dat vertjoep ik), mijn linkerenkel funktioneert alleen nog in een brace, mijn humeur wordt door een pilletje geregeld, de dood op afstand gehouden door een andere pil, mijn koolhydratenhuishouding verloopt via injekties, mijn tanden zijn vals, in plaats van lopen is er een traplift en een scootmobiel, nu nog een gehoorapparaat, naast een kijk- en leesbril zou wel erg veel worden.
Maar vanmorgen opeens PLOP dus, en het oor hoort weer. Ik heb meteen mijn lievelingsmuziek opgezet, want dat klinkt toch echt beter met twee oren!
Dat maakt een mens blij.

9 opmerkingen:

  1. Nou, jouw humeurpilletjes werken prima. Ze timmeren blijkbaar ook je humor bij. Geef mij zo'n wonderpil. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs zonder wonderpilletjes ben jij een wonder van positiviteit. Een blij mens, schrijf je. Een heel bijzonder mens, voeg ik daaraan toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet niks te zeggen alleen heb wel een grote grijns op mijn gezicht hahaha jij ook een heerlijke dag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn voor jou! :) Geniet van je lekkere boodschappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk is zo'n gevoel om weer te kunnen horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks al die technische aanvullingen werkt het menselijk deel van jou lekker optimistisch.Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het met alle voorgaande reacties eens. En onthou dat je tanden beter vals kunnen zijn dan jijzelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen