woensdag 29 februari 2012

Schoolbankmemories

Ooit keek ik wel eens op s.choolbank.nl maar omdat ik niet zo van de reünies ben, leek het me ook niet zo opportuun om hier aktief iets mee te doen. Tot mijn verbazing kreeg ik jaren terug, opeens een brief, van een van mijn eerste vriendjes. Ik kon me hem aanvankelijk niet eens herinneren, maar later kwamen toch beelden van een knappe jongen met donkere ogen en haar, waar ik op viel, maar die al snel van school verdween en daarmee was ook de verkering over. Gossie.
 Hij woonde inmiddels in de buurt van Amsterdam en had mij opgespoord via een vroegere schoolkameraad. Hij was een gescheiden ex-onderwijzer en al snel kwam er een stevige e-mail correspondentie op gang. Ik verteld hem al in het begin dat ik op dat moment stevig ziek was (het was vlak na mijn 1e borstoperatie)en dat ik zeker niet op een relatie uit was, maar het wel leuk vond om weer contact te hebben met een geestverwant. Hij bleek van dezelfde muziek te houden en idem met literatuur en film, dus dat was al heel leuk.
Hij schreef erg vrij over zijn gewezen  huwelijk en over zijn avontuurtjes als gescheiden man, waardoor ik me meer one of the boys voelde dan een aanstaande verovering. Helemaal goed dus. 
Het kwam na een paar maanden tot een ontmoeting en die verliep heel geanimeerd. Heerlijk op een terrasje gezeten, bij mij thuis nog een poosje nagepraat en hij vertrok met een grote grijns op zijn, nog steeds aantrekkelijke gezicht, en de belofte dat hij mij ook in zijn woonstee zou rondleiden.
Na twee dagen was ik een dagje naar Alkmaar, naar een vriendin en toen ik thuiskwam vond ik allerlei rare mailtjes van hem. Alsof er opeens een stalker in hem was losgebroken die mij als zijn bezit beschouwde. Ik mailde terug maar kreeg steeds vreemdere mails. Toen ik hem opbelde, hoorde ik het meteen; hij was stomdronken. Hij had een reis geboekt die op het laatste moment niet was doorgegaan (er was van begin af aan een voorbehoud gemaakt, dat het aantal boekingen wel voldoende moest zijn) en kon zijn teleurstelling alleen maar in een fles whiskey drenken. Ik schreef hem weer een mail, dat hij een probleem had en dat ik niet de persoon was om hem daarmee te helpen. Waarop nog vreemdere telefoontjes en mails kwamen. Ik gaf hem nog éénmaal de kans om fatsoenlijk te reageren, maar ook die kans liet hij liggen- was na dagen nog steeds met een drinkgelag bezig- zodat ik het contact rigoureus verbrak. Hij wist hoe mijn gezondheid er voor stond en ik kon en wilde hier geen energie meer in steken.
Hij heeft nog een brief geschreven en zelfs het telefoonnr van buren opgespoord en me zo proberen te bereiken, ik nam zijn nummer niet meer op, en toen is het stil geworden. Geen romantisch Memoriesverhaal dus, maar een vreemde ervaring die een hoop onrust veroorzaakte.
Ik denk er altijd aan als ik Anita Witsiers zo geanimeerd bezig zie..........


14 opmerkingen:

  1. Wat een griezelverhaal, Vlasje. Goed dat je het contact definitief hebt verbroken. Brrr.
    Dat is heel andere koek dan mijn sprookjes en vervolgverhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voelde je je niet onveilig,omdat hij je adres wist? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat zo'n gezellige dag dan in zoiets moet eindigen. Daar mis je dus niets aan!
    Drank maakt meer kapot dan je lief is.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal.
    Jammer dat iemand waar je eerst een goede herinnering aan had, is veranderd in zo'n opdringerige griezel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn herinneringen die blijven en die je ook liever weer naar de achtergrond hebt! Herkenbare elementen in je verhaal(alcohol)...
    Zoe iemand ben je lieve rkwijt dan rijk!

    Santine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een domper. Maar ook goed dat je stevig hebt doorgepakt en duidelijk bent geweest.
    Jammer dat het zo uitpakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me een hele vervelende ervaring. Jammer dat een leuke ontmoeting uit kan lopen in zo iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. That's like Houston Texas being without a Country station. Regular workshops ensure that the staff at PVM Radio subdivision is not only up to date with the latest technological innovations, but also ensures that the customers from diverse backgrounds are offered the best possible services to suit their tastes. What s more is that 2G phones can come in a tinier and slimmer package, even its batteries.

    Also visit my web page :: ecouter radio jawhara fm tunisie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The fishfinder approximates where the fish are by measuring the amount of time
    between when the beam was sent out and when it registered the
    hit. Spinning - Trout are aggressive and definitely will strike and eat smaller fish.
    But here's my top 5 to consider with choices for both types of water included:.

    Feel free to visit my page ... Author's external home page.
    ..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Broadcast satellite "in the Star on the 9th," was successfully launched in June last year,
    it can be said is a milestone in the field of live satellite event.
    Next, build a list of prospects and develop a relationship with those prospects on your
    list. You will need an outside antenna to get clear reception on your radio.


    Also visit my site: windows internet radio stations

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It iis based on computer with electrographic sensor technology.
    Say you're doing as well at Chemistry, and as you are doing at Maths Extension 2, then instead of splitting your study time equally between the two (just because they are both worth 2 units each), you should spend more time on Extension 2, simply because it scales higher. For the purposes of this game, a "set" is at least three cards of equal value such as three Jacks or three fours and a "sequence" is made up of at least four cards that are of the same suit and run sequentially such as three, four, five, and six of spades.

    my blog post ... http://tv-gratuite.org/read_blog/103986/outlines-for-necessary-criteria-of-game ()

    BeantwoordenVerwijderen
  12. That's like Houston Texas being without a Country station. And once you have your own project that you want to promote, you must have considered the radio as one of the best alternatives to introduce your music to the crowds. So, a custom direct application and route tracking can make it easier to you cut fuel cost, save visit time and wholesome delivery.

    Stop by my web-site :: radio kitchener

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It iis based on computer with electrographic sensor technology.
    Aside from the obvious difficulties of pitching so
    brilliantly in such a high pressure situation,
    Larsen's feat is even more impressive when one considers that the Dodgers had four future Hall of Famers in their lineup: Duke Snider, Jackie Robinson, Roy Campanella and Pee Wee Reese. t love the unself-conscious little boy or girl, the undaunted miniature explorer who moves with unbridled enthusiasm to experience life.

    Feel free to surf to my homepage samsonite luggage - www.spielespielen24.de ()

    BeantwoordenVerwijderen
  14. This is more important than ever in a world where there are dozens of different audio formats.

    Often, long term schedules with a bit of breathing room work best.
    You will need an outside antenna to get clear reception on your radio.



    Check out my web-site - radio javan listen online - -

    BeantwoordenVerwijderen