zondag 26 februari 2012

Opruimaktie


Vandaag toch maar weer een opruimactie ondernomen. Ik krijg altijd veel week- en maandbladen van anderen en geef een deel door. De niet doorgevers willen nog wel eens oplopen, maar nu heb ik alle stapeltjes uitgezocht, op nummer gelegd (voor vervolgseries of verhalen prettiger) en een leesvolgorde aangebracht. De weinige doorgevers die er nog liggen , worden gecombineerd met af en toe een politiek weekblad of een thema- of maandblad, zodat het aanbod gevarieerder wordt en prettiger te verteren. Mijn leestas is aangevuld en uit de kast pak ik zo een nieuwe lading als het nodig is. Heb ook een aantal minder interessante uitgaves weggedaan en de oud papierdoos is voller en de leesvoorraad kleiner geworden. Ook reclameblaadjes konden weg en zo nog wat loslopend of snel doorgebladerd spul. Het is nu overzichtelijk en te behappen. Echt een zondagklusje, met een prettig muziekje op, niets dringends en niet storende maffende katten hier en daar en ikzelf een heerlijke bak thee erbij.
Gisteren kreeg ik, onverwacht,  van goede vriend D een mooie vetplant in een sierlijk houten kistje, lief!

4 opmerkingen:

  1. Heb je wel lees-tijd genoeg voor al die tijdschriften? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk weer toch, even wat structuur aanbrengen... en dan ook nog verrast worden met een cadeautje... leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt werk voor een zondag. En wat een lief cadeautje!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen