vrijdag 24 februari 2012

Knap hoor.......

Spaarcentje schrijft in haar nieuwe M.E blog vandaag over de reakties die je vaak krijgt op je situaties.
En hoe lief bedoeld ook, ze zijn inderdaad vaak vervreemdend.
 Wat knap dat je er zo optimistisch bij blijft.... moet ik huilen de hele dag? Maakt dat de zaken er beter op voor mij of mijn omgeving?Het is gewoon een manier om het leven leefbaar te houden.
Ik zou er gek van worden...., ik dus niet, want dat is ook geen goede keus.
Dapper hoor......nee, zeg, ik heb de keus tussen doorgaan of hangen, dan toch maar doorgaan, dat is geen dapperheid, maar een keuze.
Goh en je ziet er zo goed uit.......sommige dingen zie je niet aan de buitenkant en ik probeer ze ook wat te maskeren, want word daar zelf ook niet vrolijker van als ik er uit zou zien zoals ik me voelde.
Maar het ergste is dat sommige mensen blijven melden dat je tegenwoordig aan borstkanker niet meer dood gaat, dat ME niet bestaat, dat je met meer zelfbeheersing niet zo dik zou zijn (wel eens gehoord van dikmakende medicijnen?) , dat je tegenwoordig met fysiotherapie en de sportschool heel ver kunt komen in conditie opbouwen en nog meer van dat soort fraaie op vooroordelen gebaseerde kreten.  Ik verdedig me niet meer en doe alsof ze met een totaal nieuw concept komen (zou je echt denken? Goh....).  Ik bedenk me dan dat zij een probleem hebben en dat het mijn leven niet leuker maakt als ik me dat zou aantrekken.
Maar het zijn geen opkikkers, nee, bepaald niet.


4 opmerkingen:

  1. Makkelijk gezegd dat je je er niks van moet aantrekken. Misschien helpt het als je bedenkt dat mensen het dan eigenlijk over of tegen zichzelf hebben?

    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms kunnen mensen vreselijk dom reageren. Ook hebben ze vaak de neiging om met allerlei oplossingen te komen aandraven. In feite kunnen ze er niets mee. Jammer dan. Hun probleem.
    Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde ... Tja, sommigen kunnen het niet laten.
    Fijn weekend, Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms denk ik wel eens "Zou het eng zijn voor die ander? De gedachte aan,dat ook jij minder gezond kunt worden"Trouwens wat is gezond? Ik denk jouw laatste zinnen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In dat verband kan ik je een prachtige film aanraden: het is het waargebeurde verhaal van een man die vanaf de 3de halswervel verlamd raakt na een ongeval, maar die weigert om in te gaan op de betuttelende en/of vernederende opmerkingen van zijn omgeving. Het is een Franse film, net uit in de bioscoop in België en hij heet "Intouchables". Door de ondertiteling is hij makkelijk te volgen.

    Liefs

    Marie-Paule

    BeantwoordenVerwijderen