woensdag 1 februari 2012

hindernisbaan

Een ochtend met de nodige haken en ogen! Moest  tegen negenen bij de huisarts zijn wegens een vervelend verstopt en ontstoken oor en kreeg de garagedeur niet open. Zonder mijn scoot kan ik niet weg, dus wat moest ik. Snel een buum erbij geroepen en met vereende krachten (trappen van binnenuit en trekken van buitenuit) schoot hij los. Ik weet wat het probleem is, want heb  dat eerder gehad. Er blijft altijd wat zand bij de drempel liggen en als dat opvriest, zit het muurvast.
Maar had geen tijd om het probleem diepgaander op te lossen ,want de afspraak naderde. Onderweg merkte ik dat de acuu van de scoot bijna leeg aangaf, terwijl dit van de week nog lang niet zo was. Enfin, na oordruppels en een oorspuit geïncasseerd te hebben via de groentenboer (ligt op de route) mijn bioboodschappen gescoord en snel naar huis om voorom te parkeren, gauw de oplader uit de garage te halen en de scoot hierop aan te sluiten, geprobeerd de garagedeur van binnenuit weer te openen, maar nee hoor, muurvast weer. Een buuf erbij, en samen met grove vrouwkracht de deur opengetrapt. Alle zand weggehaald, onderkant deur schoon en ja hoor, hij deed het weer. Even uitgepuft en hup met beter gevulde accu op weg naar de bieb om een gereserveerd boek op te halen en meteen de super aan te doen voor wat extra voorraad (er wordt voor vrijdag sneeuw voorspeld, dan zit ik weer vast, want weg voor en achter onbegaanbaar). Nu thuis en bekaf. De boodschappen opbergen, een afwas en dat zal het wel zijn voor vandaag. Maar wat persé moest , is gedaan!

6 opmerkingen:

  1. Jemig, ik word al moe van het lezen alleen. Ga maar lekker bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh... eerst maar even bijkomen inderdaad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Krachtpatser, je kou en beweging heb je dan gehad voor vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jij hebt met je deur,heb ik met het slaapkamerraam. Ik moet luchten via de logeerkamer ramen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier zijn ook een paar ramen en rolluiken vastgevroren. Maar garagedeur is een stuk vervelender. Goed dat je zo aardige buren hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms heb je er van die dagen tussen he?
    Maar gelukkig doet alles het weer en zijn je boodschapjes in huis!
    Mooie achtergrondfoto. Bij jou in de buurt?

    Ik heb tot nu toe alleen last van bevroren ruiten. Zo'n zooitje als het ontdooit.

    BeantwoordenVerwijderen