donderdag 16 februari 2012

Het gat tussen willen en kunnen

van het www




                                                                  



Er zijn zoveel dingen die in mijn hoofd zitten; nog eens naar de kringloop, lekker rondneuzen bij ACTION, de dijk over (zou er nog ijs zijn?), naar het bos, alvast wat in de tuin doen, en het grootste deel wordt op de lange baan geschoven, wegens een veel te klein glasservies (mijn maat voor mijn eigen accu) op het moment, maar ik wil het wel, graag zelfs. De dingen die echt moeten, huishoudelijkk, boodschappen, sociale verplichtingen, kadootjes kopen, koken, administratie bijhouden, kosten al teveel van de weinige beschikbare energie om extra op de agenda te zetten.  Elke keer als ik een terugval heb, kost het me de grootste moeite om naar een andere modus om te schakelen en daar aan te wennen.  Vandaag was een klein rondje stad (dank aan de scoot voor zijn goede gedrag)al het onderste uit de kan. Straks (makkelijk) koken en dan zit het erop voor vandaag.  Ik beklaag me niet, maar echt lekker lopen doet het ook niet, omdat de discrepantie russen hoofd en spiervermogen te groot is. Aan het laatste kan ik niet zoveel doen, maar het hoofd moet nog steeds switchen en heeft last van een jetlag.  En dat kost gewoon tijd, en geduld koop je niet in de winkel om de hoek.  Tsalwelregkommen.

10 opmerkingen:

  1. *stuurt gratis energie naar Vlasje*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moeilijk Vlasje.Ook al weet je,dat er weer verbetering komt,je moet het helaas doen met je energie van nu. Sterkte,Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hetzelfde. Lig al de hele dag op de bank, eetplannen bijgesteld (lang leve de vriezer) en geregeld dat Zoon wordt thuisgebracht....
    Als de zon straks weer schijnt voelen we ons misschien ook weer iets beter, ik merk dat altijd aan mijn energie.
    Nog maar een keer Leonard draaien, die houdt me gezelschap....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè wat jammer dat je zo'n terugval hebt gekregen. Ik hoop echt voor je dat je hoofd het geduld heeft om de spieren weer genoeg energie te geven voor alles wat je nog wilt doen. Ik herken wat je vertelt, alleen ligt het bij mij vooral op het psychische vlak. Maar... moedig voorwaarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je nog wat nodig hebt, ik stuur je nog een dosis energie. Voor leuke dingen hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, wat lief allemaal, dat zal ik inlijsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg Lief, als jij eens 1 "moetende sociale verplichting" inruilt voor iets leukers?
    Volgens mij woon je niet dichtbij anders kwam ik je halen voor een ritje over de dijk met de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik al tot een minimum teruggenracht, maar je aanbod zou berleidelijk zijn als je met de auto de dijk op mocht hier in Den Helder. Lief dat je zo meedenkt.

      Verwijderen
  8. Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk als je hoofd van alles wil maar je lichaam niet! Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen