maandag 6 februari 2012

Hans Warren

Nu heb ik ze allemaal gelezen, ; De Geheime Dagboeken van Hans Warren.
Mijn fascinatie is zijn (zo lijkt het tenminste) openhartigheid. Aangaande zijn ruzies, zijn seksualiteit zijn kleingeestigheid en nog meer fraais. Hij is een kunst en natuurliefhebberm dus dat trekt mij wel, al is zijn ongenadige veroordeling van alles wat niet in zijn potje past, wel weer iets dat tegenstaat. Zijn egoisme, waardoor hij zijn huwelijk op het spel zette voor zijn erotische uitstapjes, hoewel hij drie kinderen had, over wie hij zeer ongenadig schrijft. Dat de contacten met zijn kinderen deels verbroken wordt is geen wonder. Zijn lange relatie met Mario is er vaak een van een ouder echtpaar dat kibbelt en kissebist over van alles. Hun enorme leeftijdsverschil zal daar ook debet aan zijn. Wat me verbaasde is de ongebreidelde hebzucht van die twee. Per jaar voor ruim 40.000 gulden aan kunst kopen voor hun overvolle huisje is geen uitzondering en het meervoud van dat bedrag wordt aan eten buiten de deur uitgegeven, overvloeid door idioot dure wijnen. Steeds maar spijsverteringsklachten (geen wonder) ouder worden en gepraat over overvloedige maaltijden is schering en inslag. Ik schiet in de lach als in één adem wordt gescholden op jagers die het op de fazanten die ook hun tuin bezoeken, hebben voorzien, waarna een diner van wildzwijn wordt besproken............
Enfin, ik kan niet jaloers zijn op deze man en het leven dat hij geleid heeft, al schijnt hij er wel van genoten te hebben. Het was zeker geen aanhanger van minimalisme, inkeer en soberheid.

4 opmerkingen:

  1. Ik moet bekennen dat ik nog nooit van hem had gehoord. Heb ik veel gemist? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je leert wel een heel andere manier van leven kennen. Groeten IZerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hele man zegt mij niets. Mar ik kan me voorstellen dat het intrigerend leesvoer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen leesvoer, maar voor mij een levensbehoefte om deze dagboeken te herlezen. Niemand komt zo dicht bij mij als Hans. Beste dagboekschrjver van de wereld. Beter dan Gide! Mis het niet!

    BeantwoordenVerwijderen