maandag 27 februari 2012

Echt maandag

Vanmorgen begonnen met een grote was op te zetten en zag dat mijn wasmiddel bijna op was. Meteen een voorraad pot vol zeep geraspt en een 5 liter voorraadje zeepoplossing gemaakt.
De was hangt en de afwas is in één moeite door ook opgeruimd. Straks nog wat tijd aan de koelkast besteden en dan vind ik dat ik wel weer aardig gehuisvrouwd heb.
Echt zo'n maandagmorgen gevoel, wassen en poetsen. 
Poes Teig deed mee aan de schoonmaakvreugd door me te belonen met de derde dode muis deze week. Er lijkt een nest onder de schutting naar de buren te zitten, daar zit ze tenminste vaak op de loer.  Natuurlijker opgelost dan muizengif( waar buurman en vrouw waarschijnlijk meteen naar zouden grijpen als ze het in de gaten krijgen).
Nu mag ik lekker op de bank liggen lezen. 


2 opmerkingen: