donderdag 9 februari 2012

Blog

Opeens bedacht ik dat ik nu ruim een jaar op dit plekje blog en dat het in mei 5 jaar wordt dat ik blog als ik de periode op Lichter leven meereken. Het was me dierbaar maar toen web/log aan het klooien sloeg was de lol eraf. Ze hebben de zaak nog niet op orde.
Inmiddels heb ik al meer dan 40 volgers en ben ik de 50,000 pageviews ook al ruim gepasseerd.
Bloggen is leuk, nog leuker is het om ook anderen te volgen, over en weer ideeën uit te wisselen elkaar te inspireren en op elkaar reageren. Het is me heel dierbaar geworden. Vele nieuwe tips over bv kastjeperdag en over lezenswaardige boeken hebben mijn leven echt verrijkt en ik voel het als een soort familie. De een staat dichter bij je dan de ander, soms ga je uiteen qua interesses of levenspad, sommige verdwijnen (tijdelijk) uit zicht, anderen komen de familie binnen. Het voelt warm en je bent elkaar niets verplicht, zoals bij echte familie zo verstikkend kan werken.
Ik surf het hele land door en hoef er geen schaatsen voor onder te binden of een auto te laten rijden.
Ik lach om sommige blogs,leef mee, denk na, herinner me mijn eigen fratsen en laaf me.

10 opmerkingen:

  1. Precies wat je zegt! Leuk om jouw stukjes telkens te lezen, dus ga vooral door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens, en lekker blijven schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij voelt het ook als een verrijking op het dagelijks leven. Heerlijk zo om elkaar te volgen. Ik hoop dat ook bij jou nog lang te mogen doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je mooi verwoord. Het voelt inderdaad zo.
    Ik kan het ook wel spannend vinden om bovenaan de pagina op 'volgend blog' te klikken. Soms kom je dan onverwachts op hele mooie blogs terecht.
    Warme groet uit de casa!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk om te lezen je de blogfamilie ervaart. Ik herken dat wel.
    Fijn dat je het schrijven zo leuk vindt, ik lees je met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had ik je blog maar eerder "ontmoet".Gewoon nog jaren doorgaan Vlasje. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ervaar ik het bloggen ook. Als een verrijking. Vooral wanneer je niet zo mobiel bent, is het een geweldig medium.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal waar wat je schrijft. Soms heb ik even wat minder zin om te schrijven en zelfs soms om te lezen, maar missen wil ik het niet meer. Dat is het fijne, je kunt je soms ook ongezien even terugtrekken maar als je te lang wegblijft gaan vaste lezers zich toch afvragen hoe het met je is. En dat voelt als een warme deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat is internet ten voeten uit, vaak het hele vluchtige en soms ook hele fijne contacten :-)

    BeantwoordenVerwijderen