zaterdag 25 februari 2012

Bijnamen

Koekie Hekking
Kat Koekie, 10 kilo, 11 kilo liefde is tegenwoordig een bijnaam rijker; Hekking, want als de Koot&Bie'se wethouder wil hij altijd in beeld zijn. Bij mij, bij visite, bij kinderen, werklui, het maakt niets uit, als hij maar te horen krijgt dat ie hartstikke lief is en de bijbehorende aaien krijgt.  Eigenlijk heel vertederend, en iedereen valt voor hem en zijn verleidingskunsten.
Slowie, klein en met Deense achtergronden heet ook wel De Opzichtster, want die is er als kritisch beschouwster altijd prominent bij als iemand hier iets komt doen. Ze gaat vlakbij de werkende zitten en controleert of de werkzaamheden haar instemming wel weg kunnen dragen.
Komisch vaak, maar ook wel eens irritant, die priemende oogjes in je rug.
Teig is van een heel ander kaliber en is meer een vrouwelijk Hoogleraar in Geluk, haar eigen geluk wel te verstaan. Ze kan ongecompliceerd genotteren, met straaltje kwijl als bewijs,  van een vrijpartij, is altijd in de buurt als ze denkt dat er wat lekkers te scoren valt en kan uitstekend muisjes vangen. Ze is bepaald niet haatdragend en denkt dat de wereld om haar draait. Wat haar een hoge vorm van gelukzaligheid lijkt te geven.

7 opmerkingen:

  1. Grappig al die verschillende karakters! En zo'n bijnaam kan dat precies weergeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier drie uit het zelfde nest, zelfde moeder en (waarschijnlijk) zelfde vader maar o zo verschillend.
    Heel menselijk eigenlijk ;-)
    Ik kan wel vriendjes worden met Teig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig. Ik zou dolgraag weer een kat willen, maar manlief kan er niet tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, Teig lijkt op mijn kat. Behalve dan dat muisjes vangen want het is een beetje een kneusje.
    Ik vind het geweldige dieren, katten.
    Onze kat heet Max en kwam als 8 jarige asielkat bij ons wonen. Al gauw krijg ie de bijnaam Dikkie omdat uh...bepaald niet slank is. Zie je dat hangbuikje heen en weer zwiepen als ie heel parmantig voorbij loopt. ;)
    't Is bepaald ook geen sulletje want meneer heeft eerst 3 jaar lang bij de voordeur en naast de bak geplast. Dat is eindelijk over en nu krabt hij alle muren kapot.

    Geniet van je poezebeesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk! Trouwens als je ze zo noemt,vinden ze het zelf niet erg. Dat bedenk ik altijd,als ik Merle "uitscheld"voor grote modder-platpoot-hond. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het leuk die bijnamen, het is heerlijk om katten om je heen te hebben! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk beschreven en ik zie het zo voor me.
    Katten zijn heerlijke dieren!
    Groetjes Tanya

    BeantwoordenVerwijderen