zondag 15 januari 2012

Zondagse routines

Elke zondagmorgen luister ik naar Vroege Vogels, OVT en om half elf kijk ik naar Vrije Geluiden en daarna naar Boeken. Ondertussen bestel ik mijn Odin boodschappen, doe de administratie en laad mijn mobieltje op. Ook ruim ik wat op in de pc. Heerlijk zo'n vaste routine, want het geeft een ritme en ruimte doordat je weet dat de dingen lekker lopen.
Vanmorgen heb ik meteen een paar losse dingen opgeruimd; een beker met pennen en andere losse troepjes uitgezocht en de opgedroogde pennen weggegooid. Meteen kwam een volgend laatje aan bod bij het bureau, waarin ook wat pennen en andere benodigdheden liggen.
Bij de administratie heb ik een paar kleine mapjes gebruikt om kortingsbonnen, te declareren bonnen en andere voorlopig te bewaren dingen in op te bergen zodat mijn postvakje ook wat overzichtelijker is geworden.
Gisteren zag ik een roodborstje dat onder mijn afdak was gevlucht voor een zooi kauwen die de voerhoek kwamen plunderen, vanmorgen waren de kauwen weer terug en als ware vandalen zag ik hoe ze met de zaadsilo omgingen; geef het een flinke zwaai en het zaad vliegt alle kanten op. Veel makkelijker toch? Na een minuut of tien was de gister bijgevulde zaadsilo al weer leeg. Moet ik nog wat op verzinnen.

7 opmerkingen:

  1. Ben 'moeder' geweest van een aantal kauwtjes die nog niet voor zichzelf konden zorgen. Ze zijn echt ontzettend slim!!! Wat je er ook op verzint......ik denk dat ze het laatste woord hebben ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien de landingsplaats voor de kauwen weghalen, dan kunnen alleen kleine vogeltjes landen en dus eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn luchtaanvallen op de voersilo waarbij met uitgestrekte poten het ding een swiep krijgt......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn zo ongelooflijk brutaal. Gelukkig zie ik ze hier zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel vreemd. Vroeger luisterde ik altijd vroege vogels. OP de één of andere manier is dat verwaterd. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh en dan die vlaamse gaaien! Die slopen de hele boel. Pindakettingen, voedersilo, vetbol..het gaat gewoon aan stukken en wee een andere vogelsoort die het waagt om in de tuin te komen als zij er zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar hou ik van, routine. Ik ben een gewoontemens.
    Sterkte met de kauwen!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen