maandag 2 januari 2012

Weggevlogen

Al jaren maak ik gebruik van de thuiszorg en heb daar uitstekende ervaringen mee. De lady die me nu helpt doet dat al 6 jaar en daarvoor had ik ook aardige en goedwerkende dames. Eén van hen bezoekt me nog steeds. Haar moeder had ook borstkanker gehad en ze kon zich goed inleven in mijn situatie, ook verder klikte het goed, zodat het contact bleef en in een vriendschap veranderde. Ruim een jaar terug bleek haar moeder weer ziek te zijn geworden, uitzaaiingen in de botten en longen. Dat is een veeg teken en ondanks allerlei chemokuren en bestralingen heeft ze het niet gered. Ik kende de vrouw niet persoonlijk, maar mijn vroegere hulp natuurlijk des te beter en heb met haar meegeleefd. De verzorging was zwaar en gelukkig kon deze vrouw uiteindelijk naar het hospice alhier, waar ze net de jaarwisseling nog heeft meegemaakt en gister om 12 uur 's middags is gestorven. Het raakt mij, om E., die een goede griet is en haar moeder erg zal missen en om het feit dat die moeder en ik niet veel in leeftijd verschilden, en dat zij het ondanks haar oorspronkelijk veel betere prognose, toch weer terug kreeg, trof me behoorlijk. Waarom heb ik geluk en een ander niet? Een zinloze vraag, natuurlijk, maar hij komt wel bij me op.

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig is er geen "waarom"in dat soort situaties. Geen bron,die ellende uitdeelt met alleen een eigen motivatie.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's vast heul moeilijk vooral ook omdat er geen antwoord op het 'waarom?' is.
    Sterkte, ook voor je vriendin.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijpelijk. Maar er is inderdaad geen antwoord op. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En stiekem ook de angst, voor jezelf. Lijkt me confronterend. Sterkte voor jou en voor je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Confornterend! Sterkte voor je vriendin en voor jezelf! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is wel een situatie die heel dichtbij staat en waarmee je dan ook met jezelf geconfronteerd wordt.
    Zelfs al zou je weten waarom bij die vrouw wel, zou dat antwoord jou rust geven? Heel veel sterkte, ook voor jouw vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen