zondag 1 januari 2012

Stil en nieuw

En toen was het nieuwjaarsdag. Na vannacht en gisteravond getrakteerd te zijn op een ongelooflijke bak herrie van vuurwerk (een van de heftigste jaren sinds ik hier woon), wat geYoupt te hebben en getop2000d, met drie katten bedwaarts getogen en dankzij oordopjes heerlijk geslapen . Koekie, die hier kwam wonen (zie de poekelverhalen) tijdens een spervuur aan vuurwerk enige jaren geleden, heeft zo'n vertrouwen in mij en de  veiligheid die ik hem biedt, dat een zich stevig tegen me aandrukken volstond om het kabaal te doorstaan. Slowie, die uit een huishouden vol vuurwerkhaters voortkomt, dook geregeld de kast onder de trap in, maar zodra het geluid iets minder werd kwam ze snel op schoot om tegen mijn schouder troost te zoeken, en Teig, ik denk wel eens dat ze Korsakow heeft, want die schrikt en vergeet meteen weer waarom en gaat door met haar bezigheden. Vannacht was een uitzondering, dus genoten ze erg van het op bed mogen slapen.
De regen in de voorochtend heeft kennelijk veel vuurwerkresten onschadelijk gemaakt, want ik hoor vrijwel niets.
Zo direct weer even verder met mijn opruimprojekt, want er liggen al een stapel mappen met bewaarde papieren klaar om uitgespit te worden. Het meeste kan ws wel weg. Een paar dingen bewaard en misschien nog wat gedigitaliseerd. Heerlijk het gevoel van ruimte dat daardoor ontstaat. Eigenlijk doe ik zo mee aan het een-kastje-per-dag idee, maar zonder  eigen foto's, want dat vind ik toch wat privé, al moet ik bekennen dat ik de foto's op andere blogs wel erg inspirerend vind.

Nog even alle beste wensen voor diegenen die ik dat al niet op hun eigen blog heb gegeven.  Heel blogland is voor mij een inspiratie en een gevoel van delen van een zoektocht naar het waardevolle in het leven. Dank en nog vele blogjes in goede gezondheid, mag ik hopen voor een ieder.

4 opmerkingen:

  1. Zooo, nu alweer aan de slag? Nou ikke nog even niet hoor, morgen denk ik of.... Maar ik wens jou ook een heel mooi en opgeruimd 2012 toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij dan knus gelegen met jouw kacheltjes. Hier lag de dame ook bij me in bed.
    Fijn 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zegen,dat er oordoppen bestaan.Jammer genoeg niet voor dieren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier slechts 9 verre knallen. Onze Voorburgse gasten en wij hebben genoten van de oase hier.
    Nogmaals alle goeds voor de komende 366 dagen.

    BeantwoordenVerwijderen