maandag 23 januari 2012

O wat ben ik moooooooi..........

Tenminste., als ik alle lekkere zalfjes , olietjes en andere spullen ga gebruiken die ik vandaag fabriceerde. Een bodybutter, een heerlijke olie voor droge huid, een potje deo, een potje tandenpoets en een heerlijk reukwatertje. Alles van natuurlijke was, olie en etherische olie.
Geen problemen voor mijn moeilijke huidje. De olijfoliezeep doet het goed in bad en voor het haar, wat meer heeft een mens nodig? Vorige week vulde ik al mijn fles wasmiddel, reiniger en afwas, met eigengemaakte sopjes. Pure verwennerij en veel goedkoper ook nog dan kant en klaar spullen, waar mijn velletje zo van gaat protesteren, zelfs de beste biologische (Weleda) bevatten nu eenmaal conserveerspul en andere chemische stoffen, die wellicht minder agressief dan de meesten zijn, maar voor mij tot droogheid, uitslag, eczeem en andere huid-oproeren leiden.
Naast wat huishoudelijke klussen , geen zin meer in een opruimklus.

4 opmerkingen:

  1. Niet opgeruimd, maar wel in de olie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed gewerkt!
    recepten zijn altijd welkom....
    dorieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal het heerlijk geroken hebben in je keuken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Huid-oproeren. Hahaha leuk bedacht. Fijn dat je weer zalfjes en zo in voorraad hebt eb dat je spullen vindt die je huid kan verdragen. P.S. Als je mijn blog wilt blijven lezen, kom er dan even kijken, want er gaan dingen veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen