zaterdag 7 januari 2012

Kastjes en laatjes en Sven

IJverig ga ik door met mijn eigen opruimprojekt. Vandaag wordt een groot deel van de kantoorspullenvoorraad in een kratje naar boven gebracht, want dat is beneden een sta-in-de-weg en niet vaak nodig. Gelukkig heb ik ooit van een meevallertje een grote voorraad opbergdozen, kratten, mandjes enzo gekocht, die ik altijd netjes bewaar als ik wat leeg heb, want vaak komen ze op een ander moment weer van pas. ook ben ik een grote fan van kleine doosjes/bakjes/ voor in kasten en laden zodat alles niet meteen door elkaar dondert in een drieste zoektocht naar een nieuwe pen of de schaar. Ik lees heel graag de blogs van anderen over hun akties in deze, want het inspireert en motiveert enorm. Jaren terug had ik enorme problemen met mijn energie in een tijd dat er veel spullen (Moeder naar verpleeghuis) bij kwamen, en kwam ik-aartsverzamelaarster- zowat om in de troep, zonder te kunnen opruimen. Gelukkig kreeg ik thuiszorg, die me door het grove opruimwerk wat heen hielpen en ik verder kon met in langzaam tempo opruimen van mijn huis, na de brand kon ik weer opnieuw beginnen. Om moedeloos van te worden. Maar het werkt wel. Ik heb steeds meer overzicht en kan beter afscheid nemen van spullen die mij niet meer van nut zijn.
Zelfs nu dit weekend in Boekarest geschaatst wordt om de Europese titels, ben ik , al is het maar een half uurtje per dag, door aan het gaan. En wat ben ik trots op mijzelf!
Trouwens voor de bieb-fans onder ons nog een goede tip; via internet kun je niet alleen snuffelen naar boeken of boeken reserveren, ook kun je in je contactgegevens je e-mail adres opgeven zodat je per e-mail waarschuwingen krijgt als je leentijd bijna verstreken is, maar ook wanneer materiaal voor je klaarligt. Kan boetes voorkomen. 


8 opmerkingen:

  1. Ik krijg inderdaad 3 dagen van tevoren een keurig mailtje van de bieb en reserveer altijd via hun website.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht in een redelijk ordelijk huis te wonen. Maar al die blogs over opruimen maakten me enthousiast. Ik ga ook beginnen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tip van de bieb is een goede voor mij want ik had onlangs 12 euro boete. :(
    Ik ben zelf ook gek op bakjes en doosjes. Toevallig heb ik me net de krampen staan zoeken naar wat lege plastic doosjes die zijn overgebleven na het opruimen. Ik kan ze nu gebruiken voor een voorraad voedingsmiddelen die een beetje onoverzichtelijk dreigt te worden.
    Plezier met opruimen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, net te laat.... ´k Heb vanochtend net 0.70 cent boete betaald... Maar goed zeg, dat je zo fanatiek door gaat met opruimen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het opruimen ook erg inspirerend en je krijgt er een echte adrenalinekick van! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. er wordt in Boedapest geschaatst...
    genieten dus!
    en succes met het opruimen, mandjes etc. zijn reuze handig

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he dat we elkaar allemaal zo kunnen stimuleren met opruimen en sorteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is gewoon aanstekelijk en hoort echt bij de eerste weken van het jaar!


    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen